אל ערקיב
אל ערקיבצילום: רגבים

בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) את בקשת הערעור שהגיש שייח' סייאח אבו מדיעם שנדון לעשרה חודשי מאסר בפועל בגין פלישות והסגת גבול למקרקעין באדמות מדינה שזכו לכינוי 'אלערקיב' בנגב.

בהחלטתו קבע השופט אלרון, "פעילות עבריינית הכוללת פלישה חוזרת ונשנית למקרקעין שפונו לשם הקמת מבני מגורים בהם, תוך התעלמות מהחלטות בתי המשפט בעניין, חורגת מגבולות המחאה הלגיטימית".

"משכך, אין בעצם העבודה כי מעשיו של המבקש בוצעו על רקע קיומו של מאבק ציבורי בכדי להצדיק מתן רשות ערעור בעניינו", הוסיף השופט.

לקריאת החלטת השופט אלרון לחצו כאן

בתנועת רגבים בירכו על ההחלטה. "אל עראקיב הפך לסמל לפלישה עבריינית של בדואים לאדמות מדינה, פלישות שמטרתן להתיש את המדינה ולנסות לתפוס בכח קרקע שמעולם לא היתה בבעלותם", אומר עמיחי יוגב, מנהל הפעילות של תנועת רגבים בנגב.

הפעילים שפלשו לקרקע מעל מאה פעמים, ובראשם השייח' סייאח אבו מדיעם, מתגוררים בעיר רהט והמדינה נאלצה לבזבז כספי ציבור יקרים לחינם על מנת לפנות את הפולשים בכל פעם מחדש.

"טוב עשה בית המשפט העליון שדחה את בקשת הערעור של השייח' סייאח ובכך שם קץ לסאגה הזויה זו", מוסיף יוגב. "נקווה שהנחישות בה פעלו הרשויות ובית המשפט בפרשת אל עראקיב, יהוו קריאת כיוון לטיפול נחוש בהשתלטות על אדמות המדינה ובניה בלתי חוקית".