השר ארדן בכנס הג'רוזלם פוסט

השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן קרא לאזרחי ישראל ולתומכי ישראל בעולם להפסיק להשתמש באתר Airbnb בעקבות החלטת האתר להחרים את יהודה, שומרון ומזרח ירושלים.

"כל מי שתומך בישראל צריך להפסיק להשתמש ב-Airbnb ולפנות לשירותים אחרים", אמר ארדן בוועידת הדיפלומטים של הג'רוזלם פוסט.

לדבריו, מאחורי ההחלטה של Airbnb עומדים החלטת מועצת הביטחון 2334 שהעביר אובמה בסוף כהונתו הקוראת להבדיל בין ישראל לבין יהודה ושומרון, ירושלים המזרחית והגולן, ורשימה שחורה של חברות שמבצעות פעילות כלשהי מעבר לקו הירוק שמנוהלת על ידי מועצת זכויות האדם.

''ההחלטה שהוביל אובמה במועצת הביטחון של האו"ם, סייעה להעניק לגיטימציה להחלטת מועצת זכויות האדם להקים רשימה שחורה בינלאומית", אמר ארדן. ''מדיניות זו של בידול ואבחנה בין ישראל לבין יהודה ושומרון היא מפלה, משיגה את התוצאה ההפוכה ומסוכנת. מדיניות זו נועדה לערער את עצם הפעילות שיכולה לשמש כבסיס לשלום בר קיימא.

''אם מועצת זכויות האדם אכן תפרסם את הרשימה השחורה של החברות הסוחרות מעבר לקו הירוק, על ארה"ב ודמוקרטיות אחרות להגיב על ידי הפסקת כל המימון לאו"ם עד לסיום ההטיה האנטי-ישראלית הזו".

השר לביטחון הפנים עדכן כי לאור החלטת Airbnb להיכנע ללחץ של ה- BDS, ''אנו בוחנים מספר רב של מסלולי פעולה. מצד אחד ננסה להסביר לחברה מדוע החלטתה מוטעית ומזיקה. במקביל, נבחן דרכים אחרות לפעולה: אני מתכוון לבקש מבכירים אמריקאים לשקול שימוש בחקיקה הקיימת נגד אפליה והחרמות. מדינות ועובדיהן אינן צריכות לעשות עסקים עם חברות המפלות את ישראל.

''כמו כן נבחן האם מדובר בהפליה אסורה על בסיס לאום על פי החוקים בצרפת ובמקומות אחרים. אזרחי ישראל רשאים לשקול הגשת תביעות נגד החלטה זו על פי חוק בישראל", סיפר ארדן.

בנוגע למצב בעזה אמר השר ארדן כי "המעבר מהגנה להתקפה כנגד חמאס פירושו חיסולים ממוקדים של מנהיגי הטרור בזרוע הצבאית של חמאס, ופירוש הדבר הוא להיות מוכן להשתלט על רצועת עזה ולהחזיק בה, עד שנפרק את תשתית הטרור. היום אנחנו קרובים יותר מתמיד, מאז תכנית ההתנתקות ההרסנית, להיאלץ לשלוט בחלקים מרצועת עזה או בכולה".