האלוף במיל' יצחק בריק
האלוף במיל' יצחק בריקצילום: פלאש 90

נציב קבילות החיילים, פנה לחברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת וטען שמפקדי צה"ל הבכירים אינם אומרים את האמת באשר למוכנות צה"ל למלחמה, כך נחשף הערב (רביעי) בחדשות 2.

על פי הדיווח, נציב קבילות החיילים היוצא, האלוף במיל' יצחק בריק, פנה לוועדת חוץ וביטחון בכנסת וקרא לחבריה לרדת לשטח ולשמוע את האמת על המוכנות.

"המפקדים מפחדים לספר את האמת, אצל חלקם הפה והלב אינם שווים. המשרתים שעימם שוחחתי העלו לפניי בעיות קשות, אלו נוסף לאמירות חמורות כלפי הפיקוד הבכיר, במחאה על המתרחש בימ"חים", טען בריק.

הוא הוסיף, "את שאני מציג לפניכם כאן, לא תשמעו מן הפיקוד הבכיר בצה"ל. אצל רבים מן המפקדים, לא די בכך שחלקם אינו מודע, אלא אף אלו המודעים – חוששים לספר, להעלות ולהציף, שמא יבולע להם – ובעיקר אינם רוצים לעמוד למול הביקורת שתעלה ותדרוש לדעת ובצדק, היכן היו? מדוע לא הפכו שולחנות, ונלחמו על נושאים מכריעים לביטחון ישראל? לדאבוני כי רב, בכל עשור כהונתי כנציב קבילות החיילים ובפרט בשלושת השנים האחרונות, אני מוצא כי אצל חלק ממפקדי צה"ל – הפה והלב, אינם שווים".

בריק טען עוד כי "בצה"ל כיום קיימים פערים עצומים בתחומים רבים, והמובהק שבהם – הפער בכוח האדם אל מול המשימות, הוא 'הקש ששבר את גב הגמל'. תר"ש 'גדעון' בחזונה ייעדה לצבא קטן ואיכותי, כשבפועל הגיעה למשברים בכוח האדם שפוגעים ביכולתו של צה"ל לבצע את משימותיו באופן מיטבי. 'פלסטרים' למיניהם, אינם הפתרון. הפערים מולם אנו ניצבים היום מחייבים עבודה מעמיקה, ותיקון מן היסוד – כשעל כתפיי הרמטכ"ל החדש תהיה מונחת המשימה".

מצה"ל נמסר כי "המסמך לא מוכר והרמטכ"ל הנחה לבדיקה מקיפה של מוכנות צה"ל על ידי צוות בראשות מבקר המדינה תת אלוף אילן הררי".