הקים מפעל של קולנוע יהודי איכותי. מורדי קרשנר
הקים מפעל של קולנוע יהודי איכותי. מורדי קרשנרצילום: עמיר בוחניק

השבוע התבשר קרשנר על קבלת פרס התרבות היהודית בקולנוע על שם השר המנוח. אורבך כבר לא איתנו, אבל מורדי ממשיך את הדרך ויוצר סרטים שמציגים פנים שונות של התרבות היהודית.

קרשנר יוצר בעיקר סרטים דוקומנטריים. בין סרטיו: 'האוסף של ידידה' על ילדי גוש קטיף, 'האחיות ולדרמה' על חברות קהילת בני משה מפרו שחולמות להתגייר, ו'שמגלוץ'' - על עולות מאתיופיה שפועלות לשילוב העולים בחברה. סרטיו שודרו בערוצים מסחריים והוקרנו בפסטיבלים ברחבי העולם. בנוסף לכך הוא השתתף בהובלת ערוץ מאיר, תיעד ניצולי שואה לפרויקט של סטיבן ספילברג וגם את עקורי גוש קטיף.

מורדי הוא בוגר מחזור א' של בית הספר מעלה (גילוי נאות: למדתי שם, כמה מחזורים אחריו), שרבים תלו בו תקוות ורבים גם התאכזבו ממנו. מאז הקמת מעלה עברו מספיק שנים, ואפשר כבר לראות בין הבוגרים יוצרים כמו קרשנר, שפועלים בשקט ובלי הרבה יח"צ, יוצרים סרט ועוד סרט ומקימים מפעלים של קולנוע יהודי איכותי.

אך לפעמים נראה שהפעילות שלהם עוברת מתחת לרדאר ולא מספיק מודעים אליה, וגרוע מזה - לא צורכים אותה, וחבל. פרס התרבות היהודית מסייע לציבור להפנות את אלומת האור ליוצרים כמו מורדי, ולראות שמאז הקמת בית הספר מעלה עשה הקולנוע היהודי דרך ארוכה והוא תופס מקום של כבוד על המסך.