הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באירופה
הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באירופהצילום: דפנה פרידמן

השדולה הפרו-ישראלית באירופה EIPA יוצאת למאבק נגד החלטת חברת Airbnb שלא לפרסם דירות להשכרה ביהודה ושומרון.

מייסד השדולה, הרב מנחם מרגולין אומר כי "Airbnb מזהמים את ערך האחריות החברתית והופכים אותו בן ערובה לטרור ה-BDS".

"חברי פרלמנט נדהמו כשהוכחנו להם, כי בניגוד לטענה המתחסדת של Airbnb שהחרמת דירות 'בשטחים הכבושים ע"י ישראל', נובעת מ'אחריות חברתית' הרי שהחברה לא פסקה מלפרסם דירות בשום שטח אחר שבמחלוקת, כמו צפון קפריסין, גיברלטר, אי פוקלנד או מערב סהרה", דברי מרגולין.

הוא פנה במכתב חריף למנכ"ל החברה בריאן צ'סקי, בדרישה לביטול ההחלטה שמפלה בין יהודה ושומרון לבין אזורים אחרים בעולם שנחשבים לשנויים במחלוקת מבחינה פוליטית.

"אני חייב לשאול, מדוע החלטתם לפעול רק נגד ישראל, מדינת היהודים? בהודעתכם אתם מציינים, כי כחברה מובילה בתעשייה, Airbnb חייבת לשקול את ההשפעה שיש לה על האוכלוסייה המקומית ולפעול באחריות. ואני שואל - מה עמדתכם כלפי מיליוני ספרדים, תושבים במערב סהרה, בצפון קפריסין וארגנטינאים שנמצאים באזורי סכסוך בעולם. מה עם האחריות שלכם אליהם?", תוהה מרגולין בפנייתו.

הוא מוסיף כי "מעבר לעובדה שאתם מונעים פרנסה מפלסטינים המועסקים בתחזוקת הדירות הללו בישראל, בהחלטה שלכם אין שום מימד ערכי חוץ מכניעה לטרור ה-BDS. אתם פועלים בעניין זה בניגוד מוחלט לחקיקה הקיימת בחלק ממדינות אירופה ואנו מתריעים כי אלמלא תשונה ההחלטה נפעל בכל האמצעים המשפטיים והפוליטיים שעומדים לרשותנו כדי להבהיר לכם שהכניעה לטרור ה-BDS אינה כדאית גם מהבחינה הכלכלית".

הרב מרגולין מציין כי במקביל לפנייה התקיפה לחברת Airbnb, פועלת השדולה הפרו-ישראלית באיחוד האירופי כדי לרתום בכירים בפרלמנט האירופי ובנציבות למנוע את החרם ולתמוך גם בנקיטת צעדים משפטיים, ככל שההחלטה לא תשונה.