כוס בירה
כוס בירהצילום: iStock

בירת ישראל תוססת מתמיד. יש שפע של אפשרויות בילוי, מגוון פעילויות ושלל אירועים בירושלים היפה. אז קחו לכם 24 שעות ואנחנו נספק לכם רעיונות איך למלא אותן בכל הטוב שמציעה אחת הערים המדהימות בעולם.

בוקר בירושלים וכבר מהרגע הראשון יש כל כך הרבה מה לעשות. כמובן שלפני הכל חובה לפתוח בארוחת בוקר באחד מבתי הקפה הרבים והטובים הפרוסים בעיר, אצל קדוש – מוסד קולינרי ידוע ברחוב שלומציון, בגרנד קפה המצוין שבדרך בית לחם, בטלביה האיטלקית, בקפה יהושע או בקפה פריז. עכשיו, שבעים ומרוצים אפשר לצאת לדרך...

אם אתם חובבי מוזיאונים, תוכלו להתחיל את היממה הקדחתנית שלפניכם באחד המוזיאונים המעולים שבעיר. מי שמוכן להקדיש כמה שעות טובות מהמכסה מוזמן למוזיאון ישראל הגדול. מי שמעדיף חוויה קצרה ומרוכזת יותר, ימצא זאת למשל במוזיאון המוסיקה או במוזיאון ידידי ישראל, המציג גיבורים מעוררי השראה באמצעות טכנולוגיה מיוחדת.

אם אתם "מצוידים" בילד או שניים – מוזיאון המדע תפור עליכם. לאוהבי הפרחים והצמחים מומלץ לקפוץ לטיול בגן הבוטני האוניברסיטאי. אנשי ההיסטוריה והארכיאולוגיה יכולים להמיר את המוזיאונים בסיור בעיר דוד או במנהרות הכותל. אפשר להצטרף גם לסיור בין החומות ברכבת הכותל.

כשהשמש מתחילה לנוע לאמצע השמיים וגם הבטן מתחילה לקרקר מעט, זה הזמן להיכנס לשוק מחנה יהודה המפורסם, שהפך זה מכבר לאתר תיירות אטרקטיבי. כאן תמצאו הכול – בסטות צבעוניות המציגות את מרכולתן, מסעדות (לא לשכוח את מחניודה), בתי קפה, גלריות, חנויות אופנה ועוד. תוכלו להצטרף גם לאחד מסיורי הטעימות המתקיימים בשוק הנפלא.

שעות אחר הצהריים הן זמן טוב לפעילות של כיף. אם אתם בעניין של אטרקציות, מעלית הזמן תספק לכם מסע חווייתי רב חושי. אפשרות נוספת היא לחבור לאחד מסיורי הסגוויי המהנים כמו זה היוצא מטיילת ארמון הנציב. אם מתחשקת לכם איזו קפיצה לחו"ל, צאו לסייר בסמטאות שכונת עין כרם הציורית על כנסיותיה ומנזריה, ועל ההרים והיערות המקיפים אותה. אם אתם יותר בקטע של בילוי משפחתי סטייל פארק, תוכלו לעשות זאת בגן סאקר או בגן החיות התנ"כי.

כשהערב יורד, האורות שנדלקים במדרחוב ממילא יזמינו אתכם לשוטט בשדרת החנויות היוקרתית ולעצור לאתנחתא באחד מבתי הקפה במתחם. לארוחת הערב פתוחות בפניכם שלל אפשרויות, שכן ירושלים שופעת מסעדות מעולות בסגנונות קולינריים שונים – כרמא המעוצבת בעין כרם או אדום המעודנת במתחם התחנה, ג'וי הממוקמת ברובע אלרוב מול נוף עוצר נשימה או זוני האיטלקית בכיכר המוסיקה, ויש עוד... אחרי הכפית האחרונה של הקינוח תוכלו להתרווח וליהנות מסרט טוב בסינמטק באווירה ייחודית, כשמימינכם חומות העיר העתיקה ומול עיניכם משתרע גיא בין הינום.

חיי הלילה מציעים גם מגוון אירועים בירושלים – מופעים, הצגות וירידים. אתם מוזמנים להיות הקהל בזאפה או במערת צדקיהו, או להשתקע באחד הברים המארחים הופעות מקומיות, כדוגמת בולינט. את המשך הלילה אפשר להעביר על איזה דרינק במועדון או בר במתחם התחנה, במרכז העיר או במתחמי הבילוי השונים. יש כאן הכול ממועדון טכנו ועד בר לתרבות מזרחית.

לפני שהבוקר יעלה ו-24 השעות שברשותכם יסתיימו, תוכלו להצטרף לאחד הסיורים הליליים בירושלים, כמו סיור מאפיות בשכונות חרדיות למשל. כשהשמש תזרח תוכלו לסכם את היממה המענגת בעוד ארוחת בוקר ירושלמית טובה ו.... ללכת לישון ?!