תמיכת אמריקה הלטינית בישראל - הולכת ומתעצמת
תמיכת אמריקה הלטינית בישראל - הולכת ומתעצמתצילום: המועצה האזורית שומרון

פוליטיקאים בכירים ומנהיגי קהילות של נוצרים אוהבי ישראל ממרכז ודרום אמריקה, סיירו השבוע בשומרון וחזרו על מחויבותם למדינת ישראל ולהתיישבות.

האורחים נפגשו עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, סיירו במפעלים באזור התעשייה ברקן, ביקב טורא, ב'מרפסת של המדינה' במצפה ברקן ובמקומו נוספים.

ד"ר קרלוס קירואה, הנחשב למקורב לנשיא ברזיל הנכנס ז'איר בולסונארו, סיפר על השיחות שהיו לו עם בולסונארו עוד קודם לכניסתו לתפקיד ועל תכניותיהם לעתיד. "אף פעם לא היו לנו פוליטיקאים עם אמונה כזו בלב שלהם ומה שקורה עכשיו בברזיל עם הבחירה של בולסונרו זה סימפטום למה שקורה בכלל בעולם הלטיני.

''בחודש מאי נפגשנו עם בולסונארו, מי שהיה אז מועמד לנשיאות ברזיל ודיברנו על חשיבות התמיכה בישראל", סיפר ד"ר קירואה. ''בולסונארו הודיע שהמחויבות שלו כלפי ישראל תהיה חד-משמעית וכמובן, גם תמיכתו ביהודה ושומרון. אנחנו דוחפים בכל הכוח להמשך המגמה בכל אמריקה הלטינית. זה היה במאי, ועכשיו אכן כנשיא נבחר אמר בולסונארו שהתמיכה שלו בישראל תהיה נצחית והמעבר של השגרירות מתל אביב לירושלים זה הדבר הראשון שהוא יתחיל לעשות.

"אנחנו, מקסיקו וברזיל עובדים יחד בצורה מאוחדת", הסביר. ''אנחנו חוגגים יחד עם ברזיל את הבחירה של בולסונארו ואנחנו מדברים עם הנשיאים של מדינות כמו גואטמלה, אורוגוואי והונדורס, שגם הם יעבירו את השגרירות לירושלים. זה לא דבר פשוט אבל הוא לא בלתי אפשרי. מכיוון שכל פעם התמיכה והחיבור מאמריקה הלטינית לישראל הולכת ומתעצמת".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר "אנחנו ממשיכים בבניית קואליציות בכל העולם למען יהודה שומרון ומדינת ישראל. את ד"ר קירואה פגשנו כבר לפני למעלה משנה, הוא הפך לידיד אמיתי של יו"ש. המפלגה שאיתה הוא פועל במקסיקו קיבלה בבחירות האחרונות פי 5 יותר מנדטים והשפעתם של נוצרים אוהבי ישראל הולכת וגדלה בעולם וכך גם התמיכה בישראל וביו"ש. אנחנו נמשיך לפעול בכל מרחב למען יו"ש ולמען יצירת קואליציות חזקות".

יוסי אלדר, נשיא ומייסד ארגון ''פרלמנט למען ישראל'', סיפר: "הפרלמנט למען ישראל נוסד על מנת לחבר בין המדינות והפרלמנטים השונים באמריקה הלטינית לארץ ישראל ארץ התנ״ך על ידי הבאת מנהיגים מאמריקה הלטינית, הקמת שדולות בפרלמנטים השונים, העברת השגרירויות לירושלים, השפעה על הצבעות באו''ם, צעדות תפילה למען מדינת ישראל ועוד.

''אנו פועלים ומקדמים את השינוי המתחולל שכולנו רואים אותו: אמריקה הלטינית הולכת והופכת לידידה טובה יותר של ישראל, ולידידה טובה יותר של יו״ש התנ''כית. נמשיך יחד עם ידידנו יו״ר המועצה יוסי דגן להמשיך ולחבר את יו״ש לעוד ועוד מדינות בהן אנו פועלים", הבטיח אלדר.