פלדין הערב מול באר שבע
פלדין הערב מול באר שבעצילום: דני מרון, מנהלת הליגה

שתיהן פתחו את העונה היטב ומעבר לציפיות שלהן, שתיהן מגיעות מעיר בירה, שתיהן אדומות ושתיהן נפגשו הערב (מוצאי שבת) לאחר הפסד במחזור שעבר.

רק פעם אחת נפגשו הפועל ירושלים והפועל באר שבע. היה זה בעונה שעברה, כשהירושלמים התארחו אצל הדרומיים באולמם הביתי, היכל הקונכיה במסגרת רבע גמר גביע המדינה. מחצית אחת בלבד החזיקה באר שבע, אז בליגה השניה, לפני שירדה מובסת בתוצאה 62:79. הערב, התוצאה אמנם הייתה דומה עם ניצחון של הירושלמים אבל היכולת? לא קרובה אפילו.

הפועל ירושלים והפועל באר שבע נפגשו הערב רגע לפני שהן יוצאות לפגרת הנבחרות בת השבועיים למשחק על האפשרות לחזור לתלם הניצחונות בליגה, משחק שהתקיים בהיכל הקונכיה שבבירת הנגב.

הירושלמים, שהפסידו במחזור שעבר לאילת בבית, אמנם עלו ללא כריס ג'ונסון ששבר את ידו וייעדר מפעילות לפחות עד חודש ינואר, אך מול העולה החדשה מבאר שבע היו אמורים אלה להצליח לשוב למסלול הניצחונות בהרבה יותר קלות.

למזלם הרב, כשיש לך בקבוצה קלע גדול כמו ג'יימס פלדין, גם ערב רע של הקבוצה כולה לא בהכרח מבשר על הפסד. פעמיים הצליחו לחזור הירושלמים מפיגור דו-ספרתי הערב בזכות פלדין. בפעם השלישית שנקלעו לפיגור, ללא מאמנם עודד קטש שהורחק בתחילת הרבע האחרון וכשנראה שהפסדם השני ברציפות מתקרב בצעדי ענק, שוב הגיח פלדין ועם שלשה ענקית, 4 שניות לסיום המשחק קבע - 89:88.

הירושלמים, שביום רביעי האחרון ניצחו את דיז'ון ועלו לראשות הבית שלהם במפעל ליגת האלופות של פיב"א, מפעל הכדורסל השלישי בחשיבותו בכדורסל האירופי, מנצחים בקושי רב את העולה החדשה מבירת הנגב ויוצאים לפגרת הנבחרת עם המון חומר למחשבה והרבה על מה לעבוד בזמן הזה.

קלעו להפועל ירושלים: ג'יימס פלדין 28, טיישון תומאס 18, תמיר בלאט 18, ליאור אליהו 7, ג'וש אואנס 4, אלכס צ'וברביץ' 4, ג'ייקובן בראון 4, דשון באטלר 3, בר טימור 3.

להפועל באר שבע: סמאג' כריסטון 31, טראוויס ווריק 18, טיילר ברון 13, ג'ורדן סווינג 9, רוברט רוטברט 8, ג'ואקים דונאלדסון 8, בן אייזנהרט 1.