יאיר עם ניצולי השואה
יאיר עם ניצולי השואהצילום: יוסף הירש

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, ביקר במוצאי השבת האחרונה במרכז החסד של עמותת "יד עזר לחבר" המסייעת לניצולי השואה.

יאיר קיבל תעודת הוקרה על תרומתו ופעילותו רבת השנים בעמותה החיפאית.

מנכ"ל ומייסד העמותה שמעון סבג אירח את נתניהו "בבית החם" של ניצולי השואה בשכונת הדר בחיפה. יאיר פגש במהלך ביקורו ניצולת שואה ילידת צ'כיה, שושנה קולמר, שחגגה השנה את יום הולדתה ה-100 אחרי שניצלה ממחנה ההשמדה אושוויץ ואיבדה את כל בני משפחתה.

קולמר התארחה לפני שש שנים בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו הבן שוחח עם קולמר ועם ניצולי שואה נוספים והאזין בקשב רב לסיפורי הישרדותם בתקופת השואה. קולמר ביקשה מיאיר להעביר לראש הממשלה את המסר: "אנחנו גאים שהוא עומד בראש המדינה שלנו, אנחנו סומכים עליו ואוהבים אותו מאוד".

ניצולי השואה העניקו ליאיר כמתנה את הספר "עדות חיה" אודות סיפורי הגבורה והישרדותם של ניצולי השואה של העמותה, כמו-כן ניצולת השואה מרומניה מניה הרמן (87) נתנה ליאיר את ספר הציורים שלה במתנה.

נתניהו הצעיר גם סייר במוזיאון "השואה והתקומה" הנקרא ע"ש סבו שמואל בן-ארצי ז''ל. בתום הביקור כתב יאיר הקדשה בספר האורחים של המוזיאון: "זכות גדולה להיות פה ולהכיר את ניצולי השואה הנפלאים. לכל אחד מהם יש לב גדול וסיפור חיים אישי שלא יאומן. תודה לכם על מלאכת הקודש שאתם עושים! אין מעשה יפה יותר בעולמנו, יאיר נתניהו".

מנכ''ל העמותה שמעון סבג סיכם "ראיתי היום בעיניים של הבחור המיוחד הזה כמה הוא נרגש, כמה הוא רוצה לתת, להקשיב, וכמה הוא מבין שהאנשים האלה חייבים להרגיש שהמדינה נותנת להם גב". סבג הדגיש כי יאיר המתנדב כבר כמה שנים בעמותה ימשיך לתמוך בה ולבקר את הניצולים. "אנחנו רואים ביאיר חבר יקר ומתנדב חשוב לסיוע לניצולי שואה".