מנהל
מנהלistock

מנהלים מובילים במשק מסוגלים להפוך ארגון בינוני להצלחה מסחררת בעוד מנהל בינוני עשוי להיות הגורם שיגרום ל"ספינה" לשקוע למצולות.

לא בכדי מנכ"לים של ארגונים גדולים זוכים למשכורות עתק ולתנאים מופלגים, לצד מצנחי זהב – כל זאת על מנת לבחור במוחות המבריקים שינהלו את החברה.

אך לצד הכישרון הטבעי וההשכלה, בתחום הפעילות של החברה ישנן כמה דרכים להפוך כל מנהל לטוב יותר ולמקסם את הפוטנציאל הטמון בכל אחד מהמנהלים. מאמר זה נסקור 7 דרכים שיובילו אתכם להיות מנהלים מובילים ומצליחים.

מנהיגות

טיפוח יכולת מנהיגות יוצרת את ההבדל בין ארגון שעובדיו מרגישים חלק מאורגניזם ענק, לארגון שעובדיו רק קמים ו"הולכים לעבודה". יכולת החדרת המוטיבציה בעובדים, לצד יצירה של מחויבות לחברה מהווה כלי בסיסי שאין שני לו בדרך להצלחתה של החברה. ידוע, כי ההכשרה של עובד חדש בחברה לעומת טיפוח העובדים הקיימים יקרה יותר ועשויה ליצור בעיות פנים-ארגוניות בטווח הארוך. לכן, חשוב לשפר את כישורי המנהיגות שלכם באמצעות קורס ניהול על מנת להוביל את הארגון בהצלחה.

יכולת ניהול משא ומתן

יכולת ניהול משא ומתן מהווה אף היא נדבך חשוב בבניה של חטיבה ניהולית חזקה. משא ומתן אינו רק כלי מיקוח המיועד לשיווק מוצרי ושירותי החברה אלא מהווה אמצעי לקריאה וניתוח של סיטואציה על מנת למקסם את סיכוי הצלחתכם. בעידן הנוכחי שבו אינכם האופציה היחידה העומדת בפני העובדים, הלקוחות והקולגות העסקיות חשוב להתמודד בצורה נכונה עם אתגרים שונים העומדים בפניכם הן כמנהלים והן מול חברי הדירקטוריון של הארגון.

בניית נטוורקינג מנצח

חלק חשוב בבנייה של ארגון בצורה נכונה הוא יכולות חברתיות המטופחות באמצעות קורסים ייעודיים. גם אם אתם נמנים על קבוצת האוכלוסייה המסוגלת ליצור חברויות וקשרים עסקיים בקלות, להרשים ולזכות לתואר הנכסף של "אישיות כריזמטית" עדיין אינכם ממשים את מלוא הפוטנציאל. בנייה של נטוורקינג מתוכנן היטב מצריכה הכנה מוקדמת ובנייה של כישורי שיחה, תוך שדרוג יכולת ההתמקדות באינדיבידואלים שיכולים לסייע לכם ולארגון לפרוץ קדימה.

ניהול השירות

חברות רבות קמו ונפלו רק בגלל שירות לקוחות לקוי. לכאורה, בעלי התפקידים הניהוליים אינם נדרשים לתת שירות בפועל ללקוחות הסופיים. אך, דווקא בדרג הניהולי, הזוכה ל"ראיית על" של מערך השירות בארגון, יש חשיבות גבוהה להבנת איכות השירות הקיים ולאיתור טכניקות המסוגלות להעלות את הביקוש למוצרי ושירותי החברה על ידי לקוחות קיימים, להערכת ביצועי השוק ולהבנה של תאוריות שונות הרלוונטיות כיום בתחום זה.

דיני עבודה והתקשרויות

למרות שכל ארגון מעסיק את אנשי המקצוע בתחום המשפטי, על מנת להיות מנהל טוב יש להבין בצורה בסיסית את הנושאים השונים הקשורים לדיני חוזים ולאספקטים החוקיים בתחום. בעידן שבו קל יותר לתבוע מעסיק בשל תאונות עבודה, הטרדות מיניות או פגיעה בחוק שוויון זכויות הזדמנויות בעבודה חשוב להכיר את הדרכים הנכונות לפעול כמנהל. מידע זה רלוונטי לא רק לדרג הניהולי הבכיר ביותר אלא גם לדרגים הניהוליים מתחתיו ולכן יש חשיבות גבוהה בהכשרה תקופתית של הצוות.

בניית אסטרטגיה לחברה

גם אם אתם עובדים כיום בארגון וותיק שבנה עם השנים נהלים קיימים להתנהלות בשוק התחרותי, חשוב להמשיך ולשדרג את יכולת תכנון ובניית האסטרטגיות העתידיות. בעולם טכנולוגי בו המתחרים יכולים לזכות ליתרון תחרותי באמצעות שימוש במידע קיים בארגון ובנישה בה אתם עוסקים חשוב לדעת לבנות אסטרטגיה מנצחת. לעתים, אינכם צריכים לעקוף את המתחרים אלא דווקא להיעזר בהם ולבנות שיתופי פעולה אסטרטגיים חשובים. במקרים אחרים, רכישה של חברה אחרת או אפשרות לאקזיט יוכלו להיות האסטרטגיה הנכונה לחברה. גלו כיצד לעצב אסטרטגיות המוטמעות ב DNA הארגוני, במצב בו יש לפניכם נתונים מלאים או בתנאי חוסר וודאות.

פיננסים – הסוד לבניית ארגון יציב כלכלית

כסף אינו הכל, אך בורות בנוגע לעקרונות כלכליים עשויה לעלות לארגון סכום ניכר. רבים מחברי הדירקטוריון מסתכלים בסופו של יום על שורת הרווח. הן המשקיעים שלכם (במידה ואתם חברה ציבורית) והן שותפים עתידיים העומדים לחבור עמכם בוחרים את הפרטנרים העתידיים בהתאם לשיקולים פיננסיים. כאשר אתם יודעים לבנות דוחות פיננסיים, לקרוא דוחות קיימים, לנהל סיכונים בצורה מושכלת ולהבין מושגי יסוד בסיסיים בחשבונאות יהיו בידכם הכלים הדרושים לבצע החלטות מושכלות שישפיע על עתיד החברה בעתיד הקרוב והרחוק.