משטרת פולין. ארכיון
משטרת פולין. ארכיוןצילום: iStock

רשת הטלויזיה הפולנית הגדולה TVN טוענת כי השלטונות הפולניים מנהלים מסע הפחדה כנגד עיתונאים.

זאת לאחר שסוכנים של שרות הביטחון הפנימי של פולין הגיעו אל ביתו של אחד מעיתונאי הרשת וזימנו אותו לחקירה בגין "עידוד והפצת פשיזם" לאחר שחשף קבוצת פעילים ניאו נאצים שחגגה את יום הולדתו של היטלר.

פיוטר וואקובסקי, עיתונאי ותחקירן ברשת הטלויזיה TVN התחזה לפעיל ניאו נאצי וחדר לשורות ארגון בו חברים פעילים ניאו נאצים פולניים שהתכנסו בחודש ינואר שעבר לציין את יום הולדתו של היטלר במעבה יער בפולין.

וואקובסקי תיעד במצלמה נסתרת את הפעילים הניאו נאציים חוגגים את הולדתו של היטלר, והסרטונים שודרו לאחר מכן בטלויזיה הפולנית ועוררו סערה עצומה. בימים האחרונים הגיעו הסוכנים החשאיים של סוכנות הביטחון הפנימי בפולין אל ביתו של העיתונאי והודיעו לו כי הוא מוזמן לחקירה בגין "עידוד והפצת הפשיזם".

רשת הטלויזיה הפולנית TVN פירסמה הודעה חריפה בה טענה כי "מדובר בנסיון הפחדה של התקשורת בפולין מצד השלטונות המקומיים" ולאחר הסערה שהתחוללה בסוף השבוע הודיעה התביעה הפולנית כי לא תגיש כתב אישום נגד העיתונאי אך הוא עדיין ייאלץ להגיע לחקירה ולהסביר מדוע החליט להתחזות לפעיל ניאו נאצי ולחשוף את הפעילים בארגון הניאו נאצי.

מאז נכנסה הממשלה הפולנית הנוכחית לתפקידה בסוף שנת 2015, היא מואשמת על ידי רבים מכלי התקשורת בפולין בניסיון להשתיק את התקשורת ולהשתלט על כלי התקשורת, באמצעות מינוי מקורבים לשלטון לעמוד בראש כלי התקשורת הממלכתיים.