מזרחי עם נשיא היורוליג בורטמאו
מזרחי עם נשיא היורוליג בורטמאוצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

מעטים האנשים שזוכים בכבוד להיכנס להיכל התהילה של מפעל הכדורסל היוקרתי ביותר באירופה, מפעל היורוליג. לרוב, מדובר בכבוד השמור לשחקנים ומאמנים בלבד המוגדרים כאגדות בכדורסל האירופי.

לראשונה בתולדות המפעל היוקרתי, זכה היום (שלישי) להיכנס להיכל התהילה היוקרתי דווקא איש הנהלה - לא אחר מאשר יו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי.

מזרחי, אשר משמש כיו"ר המועדון הצהוב מת"א ב-50 השנים האחרונות, קיבל את הכבוד היוקרתי מהנהלת היורוליג בפתח ישיבת דירקטוריון ההנהלה שהתקיימה לראשונה מחוץ לגבולות ספרד - בישראל.

כך יצא שבמכבי רושמים היסטוריה כפולה - גם ישיבת דירקטוריון ראשונה מחוץ לגבולות ספרד שמתקיימת דווקא בישראל וגם חבר היכל התהילה היוקרתי שאינו שחקן ומאמן.

מכל 11 הקבוצות הבכירות של המפעל הגיעו בכדי לתת כבוד ליו"ר האגדי ולהשתתף בישיבת הדירקטוריון של המפעל הבכיר ביותר בכדורסל האירופי, כשנציגים מריאל מדריד, צסק"א מוסקבה, פנאתינייקוס, אולימפיאקוס, ברצלונה, מילאנו, באסקוניה, ז'לגיריס קובנה, פנרבחצ'ה, אנאדולו אפס וכמובן מכבי תל אביב, הגיעו לישיבה שהתקיימה במלון הילטון שבתל אביב.

כאמור, בתחילת הישיבה העניק ג'ורדי ברטומאו, נשיא ומנכ"ל היורוליג, את גביע ההוקרה ליושב ראש המועדון שמעון מזרחי וכן מזכרת מיוחדת: שלושת טפסי הסטטיסטיקה המקוריים של שלושת הגמרים בהם זכתה מכבי מאז כינון הליגה במתכונתה הנוכחית ב-2004, 2005 ו-2014.

ראשי הקבוצות יחד עם נציגי מכבי התכנסו בערב שלפני הישיבה לארוחת משותפת במסעדת 206, המקום בו נוהגים לחגוג במכבי את הזכיה בתארים, כשהנוכחים הרימו כוסית בברכת "לחיים" בעברית ונשיא היורוליג ג'ורדי ברטומאו אמר: "אני רוצה להגיד תודה על כך שאנחנו שוב נהנים מהכנסת האורחים האגדית של מכבי תל אביב, זה משהו שכולם באירופה יודעים עליו".

"היינו כאן פעמים רבות והייתה לנו ההזדמנות ליהנות מהכנסת האורחים הזאת. אני שמח שכעת נציגי המועדונים יושבים יחד כקבוצה, זה חשוב לנו מאוד. היורוליג מבוססת על עבודה משותפת ועל שקיבלנו את ההזדמנות הזו כולנו מודים לכם".

במכבי אמרו על קיום הישיבה לראשונה מחוץ לגבולות ספרד ועל טקס ההוקרה ליו"ר המועדון כי "מדובר בכבוד גדול עבור מכבי ומראה את שיתוף הפעולה הגדול עם היורוליג שלראשונה ישיבת הבורד יוצאת מתחומי ספרד והיא מתקיימת בתל אביב".