ח"כ מנחם אליעזר מוזס
ח"כ מנחם אליעזר מוזסצילום: הלל מאיר/TPS

איתות לוחמני המבשר שבירת כלים של יהדות התורה? בדיון שנשא אמש במליאת הכנסת תקף יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס את חוק הגיוס המוצע וכן את חילולי השבת הרבים המתרחשים לעיתים קרובות במרחב הציבורי.

על חוק הגיוס אמר מוזס: "אנחנו עומדים לקראת ימי החנוכה הבאים עלינו לטובה. וכימים ההם, שהגזרה הייתה להשכיחם תורתך, כן בזמן הזה - עומדים אנו שוב מול גזרות המנסות לפגוע באורחות חיינו על ידי גזרת הגיוס הבאה לקבוע מכסות או יעדים.

''כאילו הישיבות הם תחנות אספקה של כוח אדם לצה"ל. האם מגזרים אחרים גם חייבים במכסות? האם העולם האקדמי גם חייב במכסות? והאם גם שם מאיימים שאם לא יביאו את המכסות הרצויות ינתקו-יקצצו את תקציביהם?".

בהתייחסו לחילולי השבת אמר כי "השבת היא יום מנוחה וקדושה. היא ניתנה כמתנה לעם ישראל ואנו מכריזים שוב, אנחנו לא נתפשר על קדושת השבת".

בסיום דבריו התייחס לפרשיית אל על: "בימים אלו סוערת המדינה עם אל-על שזלזלה בשומרי שבת בצורה מכפישה. והיום היא פרסמה איזה הודעה, אפילו בלי בקשת סליחה. המילה סליחה אפילו לא מופיעה שם. והנה אני קורא על הסכם חשאי עם טייסי אל-על על איזה מאה מיליון שקלים ובתוכם תשלום של 250% על טיסה בשבת. הרי אל-על שובתת בשבת, איך מתיישב הסכם חשאי זה לשלם 250% עם אל-על השובתת בשבת על טיסות שבת? איך זה מסתדר?".

"אנו נעמוד כצור חלמיש להגן על גם לומדי התורה ללא פשרות וגם על השבת כהנחיית מועצת גדולי התורה".