שופר עם  השר אריאל וח"כ סמוטריץ'
שופר עם השר אריאל וח"כ סמוטריץ'צילום: האיחוד הלאומי

אופיר סופר, מנכ"ל האיחוד הלאומי, מתייחס ביומן ערוץ 7 לדבריו של חבר הכנסת הרב בן דהן הדוחה את דרישות 'האיחוד הלאומי' מ'הבית היהודי' לקראת חבירה נוספת טרם הבחירות הבאות.

נזכיר כי הרב בן דהן ממליץ לאנשי 'האיחוד הלאומי' לעשות כמותו, לוותר על שיריון ולהתמודד כשווים, הוא טוען כי דרישותיהם חדשות ולא היו בעבר, ולטעמו חופש הצבעה בענייני דת פוגע בחברי הבית היהודי ומציג אותם ככאלה שהנושאים הללו חשובים להם פחות.

"אני מציע לא להתרגש. נרוץ יחד גם את הקדנציה השלישית", בטוח סופר המביע דווקא סיפוק מעצם קיומו של מו"מ רציני יותר סביב סוגיית איחוד המפלגות. "המו"מ מתחיל להיות רציני. עד עכשיו היו רק תדרוכים של 'אתם קיצוניים ודתיים מדי'. אנחנו מברכים על הדינמיקה שנוצרה", ובאשר להטחת ההאשמות הוא מעיר כי "פוליטיקה היא לא תמיד דבר נעים".

"אנחנו עושים דברים חשובים וטובים. חופש הצבעה בסוגיות דת ומדינה הוא דבר חשוב, כמו שראינו בנושא הכותל. זה חשוב גם במאבק על השבת", מחדד סופר את נחיצות דרישותיה של מפלגתו. "השתתפות בפורום ראשי הקואליציה היא דבר שקיים כבר בדגל התורה. זה רק יחזק את הימין ולא יחליש אותו".

ואולי, שאלנו, נוכחות בפורום ראשי הקואליציה תקשה על קבלת המפלגה המשותפת לקואליציה הבאה, שכן ראש הממשלה הבא יבין שעליו לתאם תיאומים ולסכם סיכומים עם שני ראשים ולא די במו"מ מול העומד בראש 'הבית היהודי'? על כך משיב סופר ומזכיר כי למפלגה המשותפת יהיו במו"מ הקואליציוני דרישות משמעותיות בהרבה כדוגמת תיק הביטחון, תיק המשפטים ומשרד הדתות "ונגיע לזה", הוא מבטיח.

על רעיון ההתמודדות ללא שיריון אומר סופר: "להיבחר במרכז האיחוד הלאומי זה לא דבר קל, ואכן הח"כים אצלנו התחלפו. ב'בית היהודי' בעצמם לא מאמינים בזה ושמענו דיבורים על ועדה מסדרת... הרבה מועמדים מתדפקים על דלתנו כי אצלנו מרעננים כוחות ואצלם זה מועדון סגור. לא שמעתי את חברי הכנסת מתקוממים נגד שינויי החוקה והשריון לדמויות חדשות", אומר סופר המזכיר את הכוח שניתן ליו"ר 'הבית היהודי' לשבץ ברשימה אישים כהבנתו ועל פי בחירתו.

לדבריו כאשר סיעת 'הבית היהודי' רוצה לפתוח שורות אין ל'איחוד הלאומי' מנוס מלהתהדק יותר אל הציונות הדתית, כהגדרתו. "אנחנו לא יודעים מה יהיה הרכב הקואליציה הבאה. המצביעים רוצים לדעת שאנחנו עוסקים בצורה רצינית בנושאי דת ומדינה ולכן חשוב שיהיה גם המענה הזה".

לדבריו "בחודשים האחרונים התקיים מו"מ שקט בצורה אפקטיבית וחשוב שהוא יימשך בצורה כזו, אבל יש החלטות שצריך לשתף בהן את החברים ולא לשמור בסוד".