טקס פרס שר החינוך לתרבות יהודית

שר החינוך, נפתלי בנט, העניק הערב (שלישי) את פרס תרבות יהודית ע"ש אורי אורבך ז"ל לשנת תשע"ח-2018 לאחד עשר יוצרים ויוצרות.

הפרס, אותו יזם בנט לפני שנתיים לראשונה, מהווה אות הוקרה ליוצרים אשר תרמו תרומה משמעותית לתרבות היהודית בתחומי היצירה, הרוח והחברה. הפרס נועד להוקיר ולעודד את היצירה והתרבות היהודית על שלל גווניה.

הפרס ניתן ליוצרים בשש קטגוריות:

1. מפעל חיים - אביתר בנאי
2. ספרות ושירה - אמונה אלון, יורם טהרלב
3. מוסיקה - ליאור אלמליח, נאור כרמי
4. אומנות פלסטית - אבנר בר חמא, ציפי מזרחי
5. תאטרון - גיא בירן, רחלי מושקוביץ
6. קולנוע - טלי אברהמי, מורדי קרשנר

שר החינוך בנט אמר בטקס, "המון שנים היצירה היהודית והיוצרים לא קיבלו במה ראויה בישראל. הפרס מהווה רוח גבית אדירה לעשייה זו. התרבות היהודית, המגוונת, הססגונית, האמיצה והמחדשת היא נשמת אפינו, והיא המאחדת ומייחדת אותנו כעם. לאורך כל הקדנציה פעלנו לקדם ולחזק תרבות זו, ולעודד אמנים ואמניות על מנת שיעמיקו שורשים, יפעלו בחופשיות, וירגישו שיש להם גב".

"כל אחד מן העומדים על הבמה הוא יוצר ייחודי שבעשייתו פתח צוהר ליהדות מרתקת ולפסיפס תרבותי עשיר. דווקא בעידן הנוכחי, בו התרבות מוכתבת על ידי כל מה שקליט וקצבי, יצירתם מעשירה את הנוף ומעניקה לו גוון אחר", הוסיף בנט.

הרב איתיאל בר לוי, מנהל האגף לתרבות יהודית, אמר בטקס, "אני רוצה לברך את כל הזוכים. חגיגה גדולה לתרבות והאומנות היהודית. אנחנו ערב חג חנוכה שבו אנחנו מציינים את ההבדל בין תרבות יוון לתרבות היהודית. תרבות עם ערכים שהידות משרישה בנו. כל הזמן אנחנו רואים מכלל המגזרים צורך ורצון לצרוך תרבות יהודית וכך גם האומנים רוצים לתת ולעסוק בתרבות יהודית. שר החינוך הצליח להגדיל ולתת שירות בכל מקום של תרבות וזהות יהודית. זוכה פרס מפעל חיים, אביתר בנאי הוא דוגמה לתרבות יהודית שמשלבת סגנונות רבים שלא באים מהמגזר ומייצגים את התרבות היפה של מדינת ישראל".