טראמפ
טראמפReuters

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר בראיון לעיתון "וושינגטון פוסט" שהתפרסם הלילה כי הוא משאיר את הכוחות האמריקניים במזרח התיכון למען ישראל.

"האם נשאיר כוחות בחלק זה של העולם? סיבה אחת לזה היא ישראל", אמר טראמפ, שהוסיף כי הנפט הופך לסיבה פחות חשובה להישאר במזרח התיכון מאחר וארצות הברית מפיקה יותר נפט מאי פעם.

דבריו של טראמפ נאמרו בתשובה לשאלה רחבה יותר על יחסי ארה"ב וסעודיה בעקבות רצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י, שיוחס ליורש העצר הסעודי מוחמד בין סלמאן. טראמפ אמר בהקשר זה כי "חשוב מאוד שסעודיה תהיה בעלת ברית, אם נישאר בחלק הזה של העולם".

"זה אזור מסובך בעולם. זה אזור מסוכן ומסובך בעולם. הסעודים הם בעלי ברית גדולים. בלעדיהם, ישראל תהיה בצרות. צריך שיהיה לנו משקל נגד לאיראן", הוסיף הנשיא האמריקני.

זוהי הפעם השנייה בשבוע האחרון שטראמפ רומז כי הברית של ערב הסעודית עם ארה"ב היא קריטית לא רק עבור ארה"ב אלא גם עבור ישראל.

בשיחה עם כתבים בשבוע שעבר אמר הנשיא: "אם תסתכלו על ישראל, ישראל תהיה בצרות גדולות בלי סעודיה. אז מה זה אומר? שישראל עומדת לעזוב? אתם רוצים שישראל תעזוב? יש לנו ברית חזקה מאוד עם ערב הסעודית".