ח"כ רוברט טיבייב
ח"כ רוברט טיבייבצילום: חזקי

סיעת המחנה הציוני החליטה להשעות את ח"כ רוברט טיבייב מפעילותו הפרלמנטרית, לאחר שלא נכח היום (רביעי) בהצבעה בכנסת.

טיבייב עמד מחוץ למליאה כאשר הצעת החוק של ח"כ איציק שמולי להשוואת קצבאות הזקנה לשכר המינימום עלתה להצבעה. להגנתו טען בחשבון הטוויטר שלו ששהה בפגישה חשובה.

"בימים האחרונים פעלנו לגייס את כל סיעות האופוזיציה לטובת הצעת החוק החשובה הזאת, שלבסוף נפלה בפער של קול אחד. ח"כ טיבייב בחר במופגן ובזמן אמת להתעלם מדרישת נציגי הסיעה להשתתף בהצבעה, וזאת ללא כל הצדקה. מדובר באקט חמור של הפרת משמעת סיעתית בנושא עקרוני וחשוב", נאמר בהודעת הסיעה.

יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ יואל חסון נועץ ביו"ר המפלגה אבי גבאי וביו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני והוחלט להשעות את פעילותו הפרלמנטרית של טיבייב לחודש.

"אם במהלך החודש הקרוב ח"כ טיבייב יפעל כשחקן קבוצתי ובהתאם לעמדות הסיעה הסנקציות יוסרו. אם יפעל נגד הסיעה הסנקציות יוחרפו", נמסר מטעם הסיעה.

במחנה הציוני הוסיפו כי ידונו גם בהיעדרותו של חבר הכנסת חיליק בר מהמליאה, לאחר שישוב מסין שם שהה בשבוע האחרון.

ח"כ רוברט טיבייב מסר בתגובה כי "הצביעות של יואל חסון עוברת את גבול הטעם הטוב. לצערי ראשי המחנ"צ נגררים אחרי הפירומן, במקום לגבש אופוזיציה חזקה ואפקטיבית. הכפשות ואיומים כפי שנעשו השבוע לח"כ חיליק בר וכעת לי, מובילים לפירוד ולא מוסיפים דבר לחוסנה של האופוזיציה. להיפך: כל אצבע חשובה כל כך עד שבמהלך מטופש וילדותי חסון ביצע בומרנג לאופוזיציה ואיבד אצבע למשך חודש שלם".

"מציע ליואל חסון לא להטיף לי מוסר על נושאים חברתיים. כנציג המגזר הרוסי לא ראיתי אותו מסייע לי להוביל נושאים חשובים למגזר, אף לא פעם אחת. כנציג המגזר לא אשתוק. לא כשחסון רומס אותי ולא כשהוא מתעלם מנושאים החשובים לנו", דברי טיבייב.