היין הזוכה
היין הזוכהצילום: יח"צ

בתחרות היינות הבינלאומית "טרה וינו", זכה יקב "תום" שבגבעות איתמר בתואר "היקב הטוב ביותר" בקטגוריית יקבי הבוטיק, וכן במדליית "זהב כפול" (התואר הגבוה ביותר בתחרות) ליין היקב בשם "קברנה פראנק 2016" מכרם מירב של היקב.

לתחרות טרה-וינו, שנערכה באשדוד, מגיעים מעל חמש מאות יינות מכל העולם, כאשר כל יין נבדק על ידי 30 שופטים שטועמים כל יין ומעניקים ציונים.

בתחרות ניתנות מדליות כסף, זהב וזהב כפול – בה זכה יין היקב. בנוסף, בקטגוריית יקבי הבוטיק (עד 10 אלף בקבוקים) זכה היקב לציון הגבוה 93.6, ובכך קיבל את תואר היקב הטוב ביותר בקטגוריה זו.

את יקב תום הקימו בני הזוג תומר ומיטל פניני, שמתגוררים בגבעת ארנון (777) ברכס איתמר. "אפשר לומר שאנחנו 'מגדלים יין'", אומר תומר. "כבר מההתחלה אנחנו מראש מתכננים את התנאים הטובים ביותר ליצירת יין משובח. הגידול שלנו לא מכוון לפי כמות פרי, חשובה לנו האיכות".

תומר מסביר את המושג "טרואר" בענף היין: "סך התנאים שבהם גדלים הגפנים. יש את התנאים של מזג האוויר הייחודי לאזור איתמר, ואת האדמה בגבעות איתמר והכי חשוב: ההיסטוריה והקשר של עם ישראל למקום הזה".

תומר מספר כי בהתחלה התגוררו בגולן בחיפוש אחר חקלאות. "כשראינו שהכל 'תפוס' הבנו שהקב"ה דוחף אותנו למקום שבו אנחנו צריכים להיות וכך הגענו לגבעות איתמר. כשהתחלנו להשקות בכל מיני שטחים מסביב – החלו גפנים עתיקות ממש לצוץ מהאדמה, ממש כדברי הפסוק: 'ואתם הרי ישראל ענפיכם תתנו ופריכם תישאו לעמי ישראל כי קרבו לבוא'. כשעם ישראל חוזר לארצו – השפע שחיכה מתחת לאדמה יוצא ועולה. ואת זה אנחנו מרגישים ורואים יום יום".

חננאל אלקיים, יו"ר היישוב איתמר, מסר: "כדברי חזון הנביאים: 'עוד תטעי כרמים בהרי שומרון', אנחנו רואים את אדמות איתמר פורחות בכרמים, מטעים ושדות. אנחנו שולחים את ברכותינו למשפחת פניני לרגל הזכייה ושמחים שבחרו את מקום מושבם דווקא כאן. תושבי איתמר וגבעות איתמר הם חלק מהתממשות חזון של חלוציות והתיישבות יחד עם חיי חקלאות, והארץ גם מחזירה להם את מתנותיה"