ניסן סלומינסקי
ניסן סלומינסקיצילום: הלל מאיר/TPS

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), תוקף בערוץ 7 את חוק עונש מוות למחבלים ומסביר כי מדובר בחוק פופוליסטי שסיעת ישראל ביתנו רוצה להעביר בכנסת רק לצרכי בחירות.

"אנחנו אמנם תומכים בחוק אבל הוא לא באמת חוק נכון", אמר סלומינסקי. ''הדרישה לשינוי המצב שיהיה אפשר להוציא להורג גם על פי רוב ולא בפה אחד אינה מקובלת בעולם, אם אתה הורג בן אדם וטעית אי אפשר לתקן ולכן בכל העולם הוצאה להורג היא בפה אחד.

"מעבר לכך גם אם ישנו את החוק ויהיה מספיק רוב כדי להוציא להורג, מעולם לא היה רוב להוציא כאן מישהו להורג. הפרקליטות הצבאית מעולם לא דרשה עונש מוות ובית המשפט לא דן בעונש מוות", הזכיר סלומינסקי.

לדבריו, ליברמן כשר הביטחון היה יכול בקלות להפעיל עונש מוות אך הוא לא עשה זאת, "שר הביטחון שממונה על הפרקליטות הצבאית יכול לבדוק מדוע הם לא דורשים עונש מוות, מדוע הוא לא עשה את זה? מי מנע ממנו לבקש מהפרקליטות הצבאית לדרוש עונש מוות?

"הדרישה שעונש מוות תהיה בפה אחד היא צו אלוף, שר הביטחון יכל לבקש מהאלוף לשנות את הצו שלא יצטרכו פה אחד אלא יהיה מספיק רוב. אז אפשר היה לסדר את עונש המוות בלי לעשות מהומה ובלי חוק אבל זה לא היה משיג את האפקט שליברמן רוצה לקראת הבחירות, לכן זה עוד חוק פופוליסטי.

"בכל מקרה אנחנו תומכים בחוק הזה ויש לנו בעיה כרגע עם מפלגת כולנו שעוצרת את ההצבעות שלה כולל לגבי אותם חוקים כמו חוק הנאמנות חוק עונש מוות וחוק היועמ"שים".

ח''כ סלומינסקי סבור שלמרות הקשיים, הקואליציה צריכה להמשיך בכהונתה: "למרות שאנחנו קואליציה של 61 הצלחנו להעביר השבוע את כל החוקים שרצינו וגם הצלחנו להדוף את ההצעות של האופוזיציה. הבעיה שלנו כרגע זה עם מפלגת כולנו גם לגבי חוק הנאמנות, חוק היועמ"שים וחוק חטיבת ההתיישבות. אבל בגדול זו קואליציה של 61 שמתפקדת טוב".

לדבריו החוק להגדלת קצבאות הזקנה שהאופוזיציה ניסתה להעביר הוא גם חוק פופוליסטי, "זה חוק מאוד חשוב שיש לו בעיה אחת, הוא עולה 40 מיליארד שקל שאין למדינת ישראל לשלם. הכל כאן זה משחק, הם יודעים שאי אפשר להעביר את זה".

סלומינסקי מקווה שבבחירות הבאות האחוד הלאומי והבית היהודי ירוצו ביחד, "אנחנו לא רק אחים - אנחנו משפחה ואין כמעט הבדלים. אם חס ושלום נרוץ בשלוש רשימות וכל אחד ילחם בשני זה יהיה אסון בפרט היום כשאחוז החסימה מצריך שיהיו לפחות ארבעה חברי כנסת ולא בטוח שכולם יעברו את אחוז החסימה לכן חייבים ללכת ביחד.

"שיעשו משא ומתן בשקט לא בתקשורת ויסגרו על האיחוד, מספיק יהיו מי שינסו לפגוע בנו בבחירות וגם ראש הממשלה ינסה להלך על הראש שלנו ולכן חשוב שנלך ביחד", הדגיש חבר הכנסת.