נפתלי בנט: נתניהו לא רוצה להחיל ריבונות, הוא בעד שתי מדינות

שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס הערב (חמישי), לא סומך על ראש הממשלה בנימין נתניהו שידאג לצרכי המחנה הלאומי.

בנט השתתף בוועידת ''האינטרס הלאומי'' של תנועת ישראל שלי. "אורי אליצור ז''ל אמר 'כשאתה לא יודע מה לעשות, תעשה'. אנחנו לא יודעים מה הדרך ולכן צריך לעשות. להתחיל להחיל ריבונות במעלה אדומים עד ים המלח שזו לא ההתנחלות הקלאסית ושובר את קו הגושים", אמר בנט.

''ראש הממשלה בעיניי במידה רבה לא רוצה להחיל את החוק והוא בעד שתי מדינות. אני והוא לא באותו מקום ערכי. אומנם אנחנו בתקופה טובה אבל הסכנה לא חלפה. אני מאוד מודאג ואנחנו צריכים אקטיבית להתקדם כדי למנוע תוכנית כזאת או אחרת ובשביל זה אנחנו צריכים יותר מנדטים".

בנט הדגיש כי ראש הממשלה הבא יהיה נתניהו והסביר מדוע מפלגת הבית היהודי חייבת להתרומם במספר המנדטים, ''אבל באופן יומיומי יש משיכת חבל. יש אותי ואיילת שמושכים ימינה, כחלון וליברמן מושכים שמאלה, הצלחנו אבל לא תמיד אנחנו מצליחים. בבחירות הבאות השאלה היא למי יהיה משקל גדול יותר''.

לקראת פרסום תוכנית השלום של הנשיא טראמפ אמר בנט ''הנשיא טראמפ הוא חבר עצום, אבל בסוף הדבר היחיד שיקבע זה האינטרס הישראלי. מה שימנע מדינה פלסטינית זה בית יהודי חזק. אם נתניהו ינסה להקים מדינה פלסטינית אנחנו נצא מהממשלה ונפיל את הממשלה", הבהיר.

יו"ר הבית היהודי מעריך כי בחודש או חודשיים הקרובים הכנסת תתפזר, ''לא מה שהיה הוא שיהיה. אסור לשכוח שבממשלות הקודמות ממשלת ליכוד שיחררה אלפי מחבלים, הרסו ישובים וראש הממשלה הצביע בעד התנתקות".

"איבדנו את הנחישות לנצח, יורים עלינו מאות רקטות ועולם כמנהגו נוהג. אם לא נחזור לנצח אז נמצא את עצמנו במקום רע. אם אני שר הביטחון - הנחתי תוכנית בקבינט ואני לא אעבור למבטא רוסי ואגיד שצריך לחסל את הנייה. אני לא אגלה לאויב מה התוכנית. התוכנית שהצגתי ארבע פעמים בחצי השנה האחרונה מעביר למצב שבו החמאס מוחלש מאוד".