דינה זילבר
דינה זילברPhoto by Hadas Parush/Flash90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) פנה אל חברי הכנסת מהקואליציה החברים בוועדה לביקורת המדינה, וקרא להם להחרים דיון שבו תיקח חלק המשנה ליועמ"ש דינה זילבר.

תחת הכותרת ''הימנעות מהשתתפות בקרקס של ח"כ יחימוביץ' ועו"ד דינה זילבר" כתב סמוטריץ' לחברי הכנסת כי ב-26 בדצמבר יתקיים דיון פופוליסטי, כלשונו, תחת הכותרת "מעמדם של שומרי הסף".

"הדיון הזה מראשיתו ועד סופו נועד למטרות פוליטיות אופוזיציוניות מובהקות ואין לו דבר וחצי דבר עם דיון ענייני", טען ח"כ סמוטריץ'.

''ואם לא די בזאת, הרי שבניגוד להנחייתה של שרת המשפטית, המוסמכת לפי סעיף 21 לחוק יסוד הכנסת לקבוע מי ייצג את עמדת הממשלה בפני הכנסת, ובצעד שקשה שלא לפרשו לתקיעת אצבע בעין, הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי ישלח את לא אחרת מאשר עו"ד דינה זילבר, מי שנשאה רק לפני שבועות אחדים מניפסט פוליטי אופוזיציוני ופופוליסטי שבעקבותיו הודיעה שרת המשפטים כי לא תאפשר לה להופיע בכנסת ובישיבות הממשלה בשם הממשלה''.

לדברי סמוטריץ', בוויכוח שבין שרת המשפטים ליועץ המשפטי לממשלה באשר לגורם המוסמך לקבוע מי ייצג את הממשלה בוועדות הכנסת, לשון החוק מתייצבת לצידה של שרת המשפטים. "אולם חשוב מכך, דיון בין ח"כ יחימוביץ' לגב' זילבר הינו דיון בין שני גורמים הרואים עצמם אופוזיציה מובהקת לממשלה הנבחרת. מצא מין את מינו.

"אשר על כן, אני מציע כי כולנו נימנע מלהשתתף בקרקס הפוליטי הזה ונשאיר את זילבר ויחימוביץ' לשחק פוליטיקה קטנה עם עצמן. את אמון הציבור שתיהן כבר איבדו", כותב סמוטריץ' לעמיתיו בקואליציה.