משה אדרי
משה אדריצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לא מוותר על מינויו של ניצב בדימוס משה אדרי למפכ"ל המשטרה ומתכוון להופיע בפני הוועדה למינוי בכירים כדי לשנות את חוות הדעת שפרסמה נגד אדרי.

''הסיבה העיקרית להתנגדות שני חברי הועדה למועמדותו של ניצב בדימוס אדרי היא הפגישה שקיים עם עו״ד פישלר. איני יכול להבין נימוק זה", אמר ארדן.

''כחבר בוועדה לבחירת שופטים נפגשתי אישית עם שופטים מכהנים שרצו להיבחר למחוזי או לעליון ורצו לשכנע להסיר את ההתנגדות למועמדותם. מה פסול בכך? לא תהיה איפה ואיפה", הדגיש ארדן.

''ולמי שלא היה ברור - ניצב בדימוס משה אדרי עבר בדיקת פוליגרף תעסוקתי בהצלחה לפי דרישת הוועדה. אף מועמד לשום תפקיד אינו עובר בדיקה כזו על עברו. לא שופט עליון, לא פרקליט המדינה וגם לא ראש השב״כ. אני אלחם כנגד עוול שעושים בפעם השנייה (אחרי גל הירש) לקצין ששירת כל חייו את ביטחוננו", הוסיף השר.

נציין כי שניים מחברי הוועדה משה טרי ונציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ - תמכו באישור המינוי של אדרי. שניים אחרים - פרופ' טליה איינהורן ויו"ר הוועדה אליעזר גולדברג, התנגדו למינויו של אדרי בשל העובדה שנפגש שלושה ימים לפני הופעתו בוועדה עם עו"ד פיני פישלר, המייצג את רפי רותם שהתלונן נגדו למשטרה.

במצב של "תיקו" בוועדה, התנגדותו של היו"ר גולדברג מקבלת את המשקל המכריע ולכן פורסמה ההמלצה לפסול את המינוי.

שרת המשפטים איילת שקד שהשתתפה בכנס ערוץ 7 בבוורלי הילס הציעה לארדן להתעלם מהחלטת הוועדה ולהביא את מינוי אדרי לאישור הממשלה. "מי שממנה מפכ"ל זו הממשלה בהמלצת השר לביטחון פנים, ולא שני חברי ועדת גולדברג. דעת שני האחרים, הנציב הרשקוביץ ומשה טרי, הגיונית.

''אי אפשר למנות מפכ"ל כאילוץ ולא לבצע את הבחירה הטובה ביותר בגלל מראית עין מאיזו פגישה. אדרי הוא קצין מצטיין ואף אדם אינו מושלם. הממשלה צריכה למנות את המועמד המתאים ביותר", אמרה שקד.