שרת המשפטים, איילת שקד, השתתפה בראיון "אחד על אחד" עם הרב קלמן טופ, רב קהילת "בית יעקב" בבוורלי הילס, בכנס ערוץ 7.

שקד אמרה שישראל לא עושה מספיק, לדעתה, כדי להילחם בהטייה התקשורתית האנטי-ישראלית בעולם, אך ציינה לטובה את "פוקס ניוז".

"ערוץ 7", אמרה, "הוא ערוץ התקשורת הציוני ביותר בישראל". שקד ציינה לשבח גם את ערוץ 7 באנגלית והביעה תקווה ש"יותר אנשים יקראו את ערוץ 7 באנגלית ולא את 'הארץ'".

באשר למצב הפוליטי בארץ, אמרה שקד כי הקואליציה הצרה מצליחה בינתיים לשרוד וכי מבחינת הבית היהודי, רצוי שהבחירות ייערכו בנובמבר 2019.

בתשובה לשאלה על המצב הביטחוני, שקד הבהירה כי "ישראל ניצבת מול כמה אתגרים ביטחוניים, ששניים מהם נמצאים בצפון. אחד מאלה הוא חיזבאללה שפועל כעת לייצר טילים מדוייקים שיכולים לפגוע בכל מקום בישראל, וזהו איום אסטרטגי על ישראל, משהו שמהווה קו אדום עבורנו, ולא נסכים שהם יעשו זאת.

''האתגר השני הוא איראן שמנסה להתחפר בסוריה. למרבה הצער, רק ישראל יכולה למנוע זאת, כי לארה"ב יש כאבי ראש אחרים במזרח התיכון. בסופו של דבר זו החלטה ישראלית למנוע מאיראן להתחפר בסוריה. שני האתגרים הללו בצפון הם גדולים מאוד".

בדרום, הוסיפה, מאיים על ישראל החמאס, אשר ירה לפני שבועיים כ-500 טילים על דרום ישראל ו"אין ספק שלא נוכל להסכים למתקפה שכזו בפעם הבאה".

הרב טופ שאל את השרה לגבי המקרה של פעילת ה-BDS לארה אלקסאם והחלטת בג"צ לבטל את החלטת השר ארדן למנוע את כניסתה. השרה אמרה שכמו בארה"ב, גם בישראל קיים ויכוח בין שופטים ליברליים ושמרניים. "השופטים שלכם גם עושים את זה מדי פעם, וגם אצלכם מדובר לעיתים בהחלטות לגבי הגירה", אמרה. היא ציינה שמינתה עד כה שישה שופטי בית משפט עליון ושהיא מנסה למנות שופטים שמרניים.

הרב שאל את השרה אם ניתן לקיים מדינה יהודית שהיא גם דמוקרטית. השרה שקד אמרה שערכי היהדות והדמוקרטיה יכולים להתקיים במקביל ואינם סותרים זה את זה. עם זאת, באשר להגירה הבלתי חוקית מאפריקה, קבעה שקד כי "החלטנו לשים לזה סוף" משום שרצינו לשמר את אופייה של ישראל כמדינה היהודית.

הרב טופ שאל את שקד לגבי תפקידה של יהדות ארה"ב, בעיניה. "אולי אנחנו צריכים לעבור לישראל?", תהה.

"תפקידכם להשגיח על מדינת ישראל ואני חושבת שהיהודים בארה"ב הם נכס אסטרטגי של ישראל", השיבה. "תמיד אמרתי שאייפא"ק היא חומת מגן לישראל ושיהדות ארה"ב היא אחת הסיבות שבגללן ישראל יכולה להתקיים במזרח התיכון". עם זאת, ציינה שכאשר היא רואה קהילה גדולה של ישראלים בחו"ל, היא מקווה שהם יחזרו הביתה.

שקד מנתה ארבעה אתגרים עיקריים של הבית היהודי בממשלה הנוכחית: ראשית, הטיית "הספינה הגדולה" של המערכת המשפטית לכיוון יותר שמרני ופחות ליברלי ואקטיביסטי. שנית, חיזוק הזהות היהודית במשרד החינוך. שלישית – חיזוק הקשר בין יהדות התפוצות ליהדות בישראל, במסגרת משרד התפוצות, והרביעי – חיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון.

הרב טופ שאל גם לגבי האפשרות ששקד תהיה ראש ממשלה. היא ענתה שהיא מעוניינת בקדנציה נוספת כשרת משפטים וחייכה – "רק תעזרו לנו עם המנדטים".