פורעים ערבים מיידים אבנים
פורעים ערבים מיידים אבניםצילום: אריאל גרונר

שוב אלימות בספורט, שוב אלימות שמגיעה מצידם של אוהדי קבוצה ערבית מליגה ב'. משחק כדורגל במסגרת המחזור השביעי בליגה ב' דרום, לפני חודש, בין עירוני כסייפה לעירוני בית"ר מעלה אדומים, הסתיים באלימות מילולית ופיזית חמורה מאין כמותה, כזו שהביאה את שופט המשחק, עומר פרץ לכתוב דו"ח שיפוט חמור ביותר שכמותו לא זוכרים באיגוד השופטים.

המשחק על כר הדשא נגמר בצורה דרמטית ביותר, כשהאורחים ממעלה אדומים שהיו בפיגור, ביצעו מהפך בדקה ה-90 כשכבשו שער שקבע ניצחון לזכותם בתוצאה 2:1 על המארחים מהכפר הבדואי כסייפה שבדרום.

כמו במקרים הקודמים של אלימות מצידם של אוהדי קבוצה ערבית בליגות הנמוכות, גם הפעם לא הצליחו האוהדים המקומיים לקבל את התוצאה שהתקבלה על כר הדשא, באופן ספורטיבי, ואלה תקפו בחמת זעם את צוות השיפוט.

לא רק זאת, אלא שמי שהתחילו את האלימות הקשה היו לא אחרים מאשר הנהלת מועדון הכדורגל של כסייפה, בראשם מנהל הקבוצה בכבודו ובעצמו, עדנאן אלאמור. אל המנהל התוקף הצטרפו גם השחקנים יחיא אבו עג'ג' ודיא אבועיאדה.

"בשריקתי לסיום המשחק, הסתערו עליי אנשי הנהלה ושחקני מ.ס עירוני כסייפה, בראשם מנהל הקבוצה תוך שהוא צועק עליי, דוחף אותי ולא מרפה", כתב בדו"ח השיפוט שלו השופט עומר פרץ.

"בתוך כל המהומה סביבי, שחקן מספר 19, אבו עג'אג' יחיא, אשר לא לקח חלק פעיל במשחק, הצטרף למהומה ודחף אותי, פעם אחת בכתף ובפעם שנייה בפנים. במקביל שחקן מספר 8 דיא אבועיאדה צעק וקילל אותי", נכתב בדו"ח השיפוט החמור.

בהמשך הדו"ח צויין על ידי השופט פרץ, כי אוהדי הקבוצה הערבית הצטרפו אל שחקניהם ומנהל הקבוצה שלהם באלימות החמורה כלפי צוות השיפוט כשאלה השליכו לעברם מכל הבא ליד - אבנים, כיסאות מברזל ועוד. כמו צוות השיפוט, גם שחקני הקבוצה ממעלה אדומים נפגעו מהחפצים הרבים שהושלכו לעברם כשעוזר השופט חטף בקבוק פלסטיק מלא שפגע בו בגופו.

"אני חטפתי ממספר אוהדים יריקות לפנים. האווירה העוינת נמשכה גם בסוף המשחק, שחקני ואוהדי מ.ס עירוני כסייפה בחרו להוציא את התסכול עליי. הרגשתי חסר אונים. שחקנים ואנשי הנהלה פשוט רצו אליי עם רצח בעיניים ודחפו אותי כאילו אני שק חבטות שלהם. האוהדים זורקים עלינו אבנים וכיסאות כשמספר אבנים פגעו במספר שחקני בית"ר עירוני מעלה אדומים", כתב השופט פרץ בדו"ח המשחק.

גם בריחתם של שחקני הקבוצה ממעלה אדומים וצוות השיפוט לתוך חדר ההלבשה, לא עזר להם במיוחד, שכן על יד הגדר חיכו להם 4 אוהדים ערבים שהחלו לקלל ולירוק על השופט הראשי בזמן שניסה לפתוח את הדלת לחדר ההלבשה: "זו היתה תחושת השפלה וחוסר אונים שאי אפשר להסביר".

האלימות הקשה לא נגמרה גם שעות ארוכות לאחר סיום המשחק, כשלמעשה עד ליציאה מהכפר תחת ליווי משטרתי לא פסקה האלימות. "היינו נתונים לאיומים וקללות עד היציאה מהכפר, יצאנו בליווי מאוחר והיו אנשים שניסו לתקוף אותנו מחוץ למגרש עם מוטות ברזל כאשר השוטרים הולכים בצמוד אלינו כדי שמישהו לא יתקוף אותנו. ברמה האישית, אין לי דרך לתאר את תחושת החוסר האונים ללא ציוד מיגון לרדת לחדר ההלבשה. אני שופט כדורגל כ-4 שנים וכשנתיים בליגה הזו, לא ראיתי התנהגות ברברית שכזאת מעודי", סיפר פרץ.

בהתאחדות לכדורגל מתייחסים בחומרה לאירוע כשאב בית הדין המשמעתי, עו"ד ישראל שמעוני, נתן פסיקת ביניים לבקשת ההגנה, והדיון בנושא ייערך בשבוע הבא. על פי הנראה, מנהל הקבוצה הערבית והשחקנים התוקפים שנכתבו בדו"ח השיפוט החמור צפויים לעונשי השעיה ארוכים מהרגיל וכן עונש כבד יוטל על הקבוצה הערבית מכסייפה.