ורמוט הערב מול סאן מנחם
ורמוט הערב מול סאן מנחםצילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

הדרבי החיפאי הראשון של העונה - אדום. בכל ארבעת מפגשי הליגה האחרונים ביניהן, לא כבשה מכבי חיפה מול יריבתה העירונית, הפועל. למעשה, השער האחרון של הירוקים מול היריבה האדומה מהכרמל היה בכלל שער עצמי של אופק פישלר ב-6 במרץ 2016.

הערב (מוצאי שבת), שוב הירוקים נעזרו בשער עצמי של בלם האדומים בכדי לכבוש, רק שהפעם זה אפילו לא המתיק את הגלולה המרה של עשרות אלפי האוהדים המכבים שבדקה ה-55 למשחק, חלקם עזב בזעם את האצטדיון לאחר שער שלישי לחובת קבוצתם.

המשחק המרכזי במסגרת המחזור ה-11 בליגת העל בכדורגל הפגיש הערב בין שתי הקבוצות הבכירות של העיר חיפה, במה שהיה הדרבי החיפאי ה-100 בליגה הבכירה ביניהן, וכמו שלוש האחרונים שהתקיימו ביניהן בעונה שעברה במסגרת הליגה - גם הפעם הוא כולו נצבע בצבע האדום.

למעשה, הדרבי הערב היה המשך ישיר לעונה שעברה וליחסי הכוחות בין שתי הקבוצות של העיר חיפה. בעוד הירוקים סבלו מחוסר יציבות על הקווים שהביאה אותם לשפל הגדול בתולדות המועדון, האדומים היו במרחק נגיעה מאליפות היסטרית וסיימו את העונה עם טעם מתוק כשזכו בגביע המדינה בכדורגל.

מעט זמן עבר והרבה השתנה אצל שתי הקבוצות, ובכל זאת, התוצאה נותרה דומה.

הירוקים החליפו שוב מאמן כשהפעם החליטו ללכת על מאמן ישראלי ומינו את אלי גוטמן, מי שזכה עם האדומים מחיפה בתואר האליפות ההיסטורי של המועדון בעונת 1999. מנגד, אצל הפועל חילופי המאמנים התבצעו בכפיה לאחר שניר קלינגר בחר להתפטר לאור התוצאות מתחילת העונה והרצון לעבור לבית"ר ירושלים ובמקומו מונה שרון מימר.

כאמור, התוצאה נותרה דומה - המכבים שוב כבשו שער רק בזכות שער עצמי של בלם היריבה, האדומים שוב הם אלה שהביסו וניצחו את האחות הגדולה, כשגילי ורמוט, מי שנזרק מהירוקים באמצע העונה שעברה כבש צמד שערים ובן אז'ובל הוסיף אחד משלו. החמצת פנדל של רוקאביציה בדקה ה-81 גמרה את המשחק הרבה לפני תוספת הזמן.

בסיום, 1:3 מהדהד להפועל האדומה, ששולחת את המכבים לפני חג החנוכה, בעיקר מובסים ומושפלים.