רה"מ נתניהו ורעייתו שרה
רה"מ נתניהו ורעייתו שרהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המשטרה והרשות לניירות ערך פרסמו היום (ראשון) את המלצותיהן במסגרת חקירת תיק 4000 ("פרשת בזק-וואלה"), לאחר שסיימו את החקירה בפרשה.

במשטרה וברשות קובעים, כי הראיות בתיק מצביעות על כך שמערכת היחסים בין ראש הממשלה ומקורביו לשאול אלוביץ', בעל השליטה בחברת ''בזק'', הייתה מערכת יחסים "שוחדית".

מממצאי החקירה עולה כי בין השנים 2012 - 2017 ראש הממשלה ומקורביו ''התערבו באופן בוטה ומתמשך ולעתים אף יום יומי בתכנים שפורסמו ע"י אתר החדשות 'וואלה', וכן ביקשו להשפיע על מינויים של נושאי משרה באתר (עורכים וכתבים) וזאת תוך כדי שימוש בקשרים שהיו להם עם שאול ואיריס אלוביץ'.

בהודעת המשטרה נאמר עוד כי ''התערבות ראש הממשלה ומקורביו בתכנים ובמינויי נושאי משרה באתר 'וואלה' נועדה לקדם את האינטרסים האישיים שלו, וזאת באמצעות פרסום כתבות ותמונות מחמיאות, הסרת תכנים ביקורתיים כלפי ראש הממשלה ובני משפחתו וכדומה".

עוד עלה מן הממצאים, כי בני הזוג אלוביץ' השפיעו על הפרסומים באתר 'וואלה', וזאת בעד החלטותיו הרגולטוריות של רה"מ לטובת שאול אלוביץ' וקבוצת בזק, ומתוך רצון להמשיך ולקדם את האינטרסים העסקיים של קבוצת בזק בכלל, ובעל השליטה בה בפרט.

בסיכום החקירה קובעות המשטרה ורשות ניירות ערך:

נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

נגד שרה נתניהו התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של לקיחת שוחד (בצוותא), מרמה והפרת אמונים (בצוותא), ושיבוש מהלכי חקירה ומשפט.

נגד שאול אלוביץ' התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של מתן שוחד, שיבוש מהלכי חקירה ומשפט, עבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך ועבירות לפי חוק איסור הלבנת הון.

נגד איריס אלוביץ' התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של מתן שוחד, שיבוש מהלכי חקירה ומשפט ועבירות לפי חוק איסור הלבנת הון.

המשטרה ממליצה להעמיד לדין גם שורה של בכירים בבזק. מנגד, לא התגבשה תשתית ראייתית לכתב אישום נגד אלי קמיר, נגד עו"ד איתן צפריר ונגד יאיר נתניהו.

עם סיום החקירה יועברו חומרי החקירה לפרקליטות המדינה, שם יבחנו החומרים יחד עם חומרי החקירה בפרשות 1000 ו-2000.

לאחר מכן יועברו כלל החומרים בשלוש הפרשות לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה, שצפוי לקבל את ההחלטה בשלושת התיקים במאוחד.