ח"כ זנדברג: "ישראל צריכה ללכת לבחירות"

ראש האופוזיציה ח''כ ציפי לבני (המחנה הציוני) קוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר לאלתר מתפקידו נוכח המלצות המשטרה ולפיהן נתניהו לקח שוחד והתערב ''באופן בוטה'' בתכנים של אתר החדשות אתר ''וואלה''.

״נתניהו חייב ללכת לפני שיהרוס את גורמי אכיפת החוק כדי להציל את עורו. לעם ישראל מגיעה מנהיגות נקיה. הכרעה בבחירות עכשיו״, דרשה לבני.

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, אמרה כי ״תיק השוחד החמור ביותר עד כה לא משאיר מקום לספק: ראש ממשלה שחשוד בעבירה החמורה ביותר בספר החוקים הישראלי לאיש ציבור לא יכול לכהן בתפקידו ולו עוד דקה אחת. לראש הממשלה אין מנדט מוסרי וציבורי לשבת בכסאו ועליו להתפטר היום. על ישראל ללכת לבחירות״.

ח"כ סאלח סעד (המחנה הציוני) אמר כי "ראש ממשלה שחשוד בעבירה חמורה כמו שוחד, ומסובך במקביל בתיקים אחרים, לא יכול להמשיך בתפקידו. בחירות עכשיו ושהציבור יחליט אם הוא רוצה שעבריין סדרתי ימשיך להוביל את המדינה".

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, קרא גם הוא לראש הממשלה נתניהו להתפטר מתפקידו. "נתניהו הפך לנטל על ישראל", אמר גבאי, "ראש ממשלה עם כל כך הרבה פרשיות שחיתות סביבו לא יכול להמשיך בתפקידו ועליו להתפטר. אדם שמונע על ידי אובססיה חולנית על מה יגידו עליו בתקשורת לא יכול להנהיג את מדינת ישראל. וכל יום נוסף בתפקידו הוא נזק לאזרחי ישראל".

ח"כ דב חנין מסר בעקבות המלצות המשטרה, "אני קורא לנתניהו להתפטר מייד כדי להתפנות לניהול הגנתו המשפטית. מגיע לציבור ראש ממשלה שפנוי לעסוק במצוקות הציבור - רצח הנשים, מצוקת הדיור וקצבאות הזיקנה, במקום מי שעסוק בבריחה מחקירותיו".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה הצטרף לקריאות באופוזיציה, "מקומו של נתניהו הוא בכלא ובטח שלא במעון ראש הממשלה. ראש ממשלה שעסוק רק בהפצת שנאה ופחד ובאינטרסים הצרים של משפחתו, איבד כבר מזמן את הלגיטימיות שלו. אנחנו יודעים שטובת אזרחי המדינה מעולם לא העסיקה אותו - עומק השחיתות כעומק הגזענות וההסתה. יש לפעול להדחתו המיידית".

ח״כ מוסי רז (מרצ) מסר בעקבות תגובת נתניהו להמלצות, "נתניהו מבייש את מעמדו ואת המדינה. היציאה כנגד המשטרה, הפרקליטות ושומרי הסף מעידה שאין חרטה בבלפור, ואין שם יושרה. מחזק את ידיהן של רשויות אכיפת החוק ומקווה לבחירות בהקדם האפשרי".

שרי הליכוד מסרבים להתייחס להמלצות המשטרה בתיק 4000

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל אמרה בתגובה להמלצות המשטרה, "אני מכירה את ראש הממשלה 20 שנה. הוא לא מושחת ותמיד פועל משיקולים עניינים כשטובת המדינה היא הדבר היחיד שמנחה אותו.

''המשטרה שוברת פה שיאים בהמלצתה להעמיד לדין על החלטה שקיבל בהמלצת הדרג המקצועי. בטוחה שהיועמ"ש לא יקבל את זה. הציבור חכם ומבין את זה ובבחירות הקרובות נראה ליכוד חזק מאי פעם", הוסיפה גמליאל.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי טענה אף היא כי המלצות המשטרה בתיק 4000 "הן שערורייה בשל אכיפה סלקטיבית. פוליטיקאים מנהלים סחר מכר מול מערכות תקשורת ולא ראינו שהומלץ להעמיד לדין את מובילי חוק ישראל היום".

"עולם של אכיפה סלקטיבית הוא עולם ללא צדק. אני סומכת על היועמ"ש שיבחן את מפת ההתנהלות התקשורתית בטרם יכריע בתיק", אמרה.

ניר ברקת, ראש העיר היוצא של ירושלים, צייץ בטוויטר, "תומך בראש הממשלה ורעייתו. אני מאמין לו ויודע שימשיך ויעשה את מה שנכון לעם ישראל".