בילוי חורף עבור כל המשפחה
בילוי חורף עבור כל המשפחהצילום: ISTOCK

מאות אלפי חובבי סקי וספורט חורף החלו בשנים האחרונות לפקוד את פולין כיעד אלטרנטיבי וזול במיוחד לאתרי הסקי היוקרתיים במדינות אחרות ברחבי העולם, בעיקר בזכות העובדה שהמדינה עדיין לא אימצה את מטבע היורו והותירה את הזלוטי כמטבע הרשמי שלה.

מלבד מסלולי גלישה מפוארים מציעים מרכזי ספורט החורף הנמצאים בעיקר בהרי הטטרה שבדרום פולין גם נוף מרהיב, קורסי גלישה וסנוברד, מסלולי טיול ובתי מלון וספא מפוארים.

ישראלים רבים המגיעים בשנים האחרונות לבקר בפולין, מנצלים את ההיצע האטרקטיבי של אתרי סקי ונופש במחירים הנוחים יחסית, ופוקדים את אתרי השלג הרבים בהרי הטטרה הפולניים.

גם מי שמבקר באזור בעונת הקיץ יוכל למצוא שלל אטרקציות ובהן מסלולי טיול בחיק הטבע, מסלולי רכיבת אופניים, פארקים ועוד אטרקציות רבות.

אחד מאתרי הסקי הפופולריים בפולין הוא Zieleniec Ski Arena הנמצא בגובה של 960 מטרים בהרי הטטרה. מלבד הנוף היפיפה מציע האתר עשרות מסלולי סקי מפוארים, ולדברי גז'גוז' גלוד, דובר האתר, מדובר גם באתר בריא במיוחד מאחר ולחץ האוויר הלא שגרתי באזור מסייע לגוף לייצר כמות גבוהה של כדוריות דם אדומות המשפרות את מצב הרוח, ומאפשרות החלמה מהירה יותר ומנוחה טובה יותר.

"ההיסטוריה של אתר הסקי Zieleniec מגיעה עד למאה ה-19. בכל עונת חורף יש לנו מעל 440 אלף גולשי סקי וסנובורד שמגיעים לכאן מכל רחבי העולם, גם מישראל. מדובר באתר נופש תוסס, וכבר עם השלג הראשון אנו מאפשרים לתיירים המזמינים לילה בבית המלון שלנו שימוש חינם ברכבלים על מנת לעלות לפסגת ההר ולגלוש למטה" מספר גלוד.

האתר גם מארח שורה של תחרויות ספורט חורף הפתוחות לכל המעוניין, כולל גם שיעורי סקי וגלישת סנובורד לתיירים המבקרים באתר, וכן מתקיימים במקום ארועי תרבות רבים. "אנו מציעים נוף עוצר נשימה וחוויה בלתי נשכחת בכל עונות השנה לכל התיירים, כולל מישראל", מסכם גלוד.

אתר אטרקטיבי ומפורסם נוסף לחופשת חורף לא שגרתית בפולין המשלבת גם סקי, סנובורד או סתם משחקים בכמויות השלג העצומות שנערמות על ההרים הוא Czarna Gora שהוקם בשנת 1996. האתר מציע אטרקציות רבות לחובבי החורף והשלג, מבוגרים וילדים כאחד. הרכבל המהיר ביותר בפולין, פארק שלג ובו מזחלות ומגלשות ועוד.

גם בקיץ מגיעות משפחות רבות לאתר בהרי פולין על מנת להנות ממסלולי הטיול הירוקים, פארק טרמפולינות, קפיצות באנג'י, מכוניות חשמליות, קירות טיפוס, פארק חבלים ועוד אטרקציות רבות. האתר גם מציע 1800 מקומות לינה ועשרות מסעדות.

"אנו מציעים 13 ק"מ של מסלולי סקי, חלקם מוארים גם בלילה. אתר הסקי של Czarna Gora מתאים לבילוי חורף עבור כל המשפחה, וגם בקיץ אנו מציעים מסלולים ציוריים לטיולי הליכה או אופניים" מספר מיכאל נוביצקי, דובר אתר Czarna Gora.

בשיחה עם ערוץ 7 הוא הוסיף גם כי "מסלול הסקי שלנו נפתחים בתחילת חודש דצמבר ופוקדים אותם 350 אלף מבקרים מדי חורף ועוד 150 אלף מבקרים בעונת הקיץ. יש לנו תיירים מכל רחבי העולם – צ'כיה, גרמניה, וכמובן גם מישראל. כמו כמובן מקדמים בברכה את כולם ושמחים לארח את כל מי שאוהב טבע ירוק או שלג. האתר מתאים לכל המשפחה. ילדים ומבוגרים כאחד ימצאו בו הרבה מאוד פעילויות שמתאימות להם לאורך כל עונות השנה".