אוהדי בית"ר, בדרך לירידת ליגה?
אוהדי בית"ר, בדרך לירידת ליגה?צילום: פלאש 90

לראשונה בהיסטוריה, אחרונה בטבלה. מעולם לא הצליחה הפועל רעננה לנצח את בית"ר ירושלים - לא בליגה, לא בגביע הטוטו. יתירה מכך, בכל עשרת המפגשים האחרונים ביניהן, ידה של הקבוצה מהבירה הייתה על העליונה כשניצחה בכולן.

ובכל זאת, שלוש פעמים הצליחה רעננה לסחוט תיקו מול הירושלמים - בכולם עמד מנחם קורצקי על הקווים של אחת משתי הקבוצות, פעמיים כמאמן רעננה ופעם אחת כמאמן בית"ר. הערב (ראשון) שוב עמד קורצקי על הקווים ושוב בית"ר היא זו שיצאה מוכה כשהפעם זה נגמר בהפסד רע, חלש ומשפיל - לראשונה בהיסטוריה.

הירושלמים איבדו בדקה ה-45 את ארון אולנארה החלוץ הבעייתי, שספג כרטיס צהוב שני שטותי וחסר אחריות ועשוי לשלם על כך ביוקר כשישוחרר מהקבוצה בקרוב, המשיכו להציג כדורגל אנמי וחלש להחריד וחשפו שוב את הבעיה הקשה בחלק האחורי כשספגו צמד שערים מיואב תומר הצעיר.

גם פיחות מספרי מול רעננה החלשה הוא לא תירוץ עבור הירושלמים שנראו רע מאוד הערב. החוליה האחורית שספגה עד הערב 23 שערים, הכי הרבה מבין קבוצות הליגה, המשיכה את מגמת הירידה שלה כשמי שאמון הערב בעיקר על השערים זהו השוער המחליף איתמר ניצן.

ניצן ספג צמד שערים בתוך 9 דקות, בדקות ה-63 ו-72 כמעט באשמתו הישירה, וגם שער מצמק מאוחר של יעקב בריהון בדקה ה-85 לא עזר לירושלמים להמתיק את הגלולה המרה. בסיום, בית"ר מפסידה משחק נוסף העונה בליגת העל, לראשונה בהיסטוריה לרעננה הקטנה, וחוזרת מהפגרה הארוכה בדיוק מאיפה שהיו - במקום האחרון בטבלת ליגת העל בכדורגל, בדרך אולי לירידת ליגה היסטורית.

במשחק נוסף שהתקיים הערב במסגרת המחזור ה-11 בליגת העל בכדורגל, נפרדו הפועל תל אביב ומכבי נתניה בתיקו 1:1.