הכספים יזרמו
הכספים יזרמוצילום: אוראל כהן, פלאש 90

למרות הביקורת ולמרות ירי הרקטות מהרצועה לאחר הפעם הקודמת בה הועבר סכום של 15 מיליון דולר מקטאר לטובת פקידי החמאס, בימים הקרובים יגיע משלוח נוסף של סכום דומה מקטאר לרצועה. כך מדווח העיתון ''ידיעות אחרונות''.

על פי הדיווח גם בישראל וגם בחמאס מעדיפים להצניע באופן יחסי את מהלך העברת הכספים המתקרב, לאסור על צילום העברת מזוודות הכסף ולמזער את הדיווחים על כך. זאת לנוכח הביקורת שהוטחה הן בישראל והן ברצועה על מהלך העברת הכספים.

המועצה לביטחון לאומי והעומד בראשה, מאיר בן־שבת, קבעו כי קיים פיקוח שהכספים אכן מגיעים לגורמים שישראל אישרה להעביר להם כסף ולא לגורמי טרור, ואולם השר לשעבר אביגדור ליברמן דחה את הדברים וטען כי הכספים הגיעו, ויגיעו, בסופו של חשבון להמשך פעילות הטרור וההתחמשות של רצועת עזה.

סניפי בנק הדואר, הפזורים בעזה, ייערכו לחלוקת כספים כבר מחר ואלו יופקדו כמשכורות לכ־30,000 פקידי חמאס.

לפי ''ידיעות אחרונות'', ביום בו חולקו הכספים הקטאריים לפקידי חמאס, חולקו משכורות גם לעובדי הזרוע הצבאית ומערכת הביטחון של חמאס. לצד מקבלי המשכורות מיועד חלק מהמימון, גם כעת, למשפחות הפצועים וההרוגים שנפגעו בתקריות עם צה"ל מאז סוף מארס השנה. מי שאמור לפקח על חלוקת הכסף הם פקידים קטארים, ובראשם השגריר הקטארי לרצועת עזה – מוחמד אל עמאדי.