אופניים חשמליים הפכו לכלי תחבורה עיקרי
אופניים חשמליים הפכו לכלי תחבורה עיקריצילום: iStock

מאז שפרצו לחיינו, האופניים החשמליים נמצאים בכל מקום. הם מהירים, זולים והכי חשוב- ללא הגבלות מוגדרות. משרד התחבורה יצא אתמול בהכרזה שתחייב גם את רוכבי האופניים המונעים חשמלית לעבור מבחני תיאוריה כשאר הנהגים.

לפי הסטטיסטיקות, בשנה החולפת נפגעו מאות רוכבים מפגיעות אופניים חשמליים, והנתונים רק ממשיכים לעלות בכל שנה. העומס הכבד בערים הגדולות, בעיקר במרכז הארץ, הפך את האופניים לכלי תחבורה עיקרי למבוגרים ולבני נוער. מכיוון שאין כמעט חוקים החלים על האופניים החדשים, בני נוער רבים משתמשים בהם כתחליף לרכב, אף שלא עברו כל הכשרה מוקדמת לנהיגה בהן.

בתור ניסיון לשלוט על התופעה, החליט משרד התחבורה לחייב את נהגי האופניים החשמליים לעבור מבחן תיאוריה. המבחן יורכב מ30 שאלות, בדומה למבחני התיאוריה הרגילים, ויהיה ניתן לעבור אותו רק מגיל 15 וחצי. רוכבי אופניים מבוגרים יותר, שכבר עברו מבחן תיאוריה רגיל, יהיו פטורים מהמבחן החדש.

משרד התחבורה כבר הכין עשרות סניפים ברחבי הארץ בהם יוכלו הרוכבים הצעירים להיבחן. הנבחנים החדשים יידרשו להביא איתם טופס ירוק, בדומה ללימודי נהיגה רגילים, והמבחן יעלה כ60 שקלים. מכיוון שהנבחנים יכולים להגיע מגיל צעיר מאוד, משרד התחבורה דורש גם טופס הסכמה של ההורים- המאשרים לילדם לנהוג באופניים חשמליים.

אבל האם החוק החדש באמת יעזור? כבר כיום החוק מתיר רכיבה על אופניים חשמליים רק מגיל 16, למרות שבפועל אין כל כך אכיפה לדבר. האם הדברים ישתנו ביחס לחוק החדש? נחכה ונראה.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם