תיעוד: פעילות דובדבן ביום בו נהרג סמ"ר רונן לוברסקי ז"לדובר צה"ל

אביו של לוחם "דובדבן" רונן לוברסקי הי"ד מגיב בערוץ 7 לאישור שנתן בג''ץ להריסת כל ארבע הקומות של בית המחבל שרצח את בנו בחודש מאי 2018.

"מצד אחד אנחנו שמחים שהשפיות נצחה והחליטו להרוס את הבית, ואנחנו מקווים שזה ישליך על הריסות של בתי מחבלים אחרים, אבל מצד שני אנחנו נתקלנו ביד קרה מצד מערכת המשפט שמתייחסת למחבלים כאל אזרחים שווי זכויות", מספר האב השכול ולדימיר.

"אני כתבתי מכתב לאלוף פיקוד המרכז לאחר שביתו של המחבל לא נהרס זמן רב, ומבחינת שופטי העליון המכתב שלי היה עילה לפסול את החלטת אלוף הפיקוד שאולי היה מושפע משיקולים זרים, זה הזוי".

לוברסקי טוען כי במדינת ישראל משפחות המחבלים והמחבלים זוכים ליד מחבקת של מערכת המשפט, "המחבלים פונים לבתי המשפט ודנים בעתירות שלהם ואני שואל מדוע יש להם את הזכויות האלה? מדוע לא דוחים אותם על הסף. מדוע בית משפחת המחבל מברקן עדיין עומד על תילו?".

המשפחה השכולה לא מאמינה למערכת המשפט ומתכוונת להחרים את משפטו של המחבל הרוצח. ''דרשנו עונש מוות אבל ירקו לנו בפרצוף ושמו לנו הרכב של שופטים שלא מתאים לגזור עונש מוות. זו שערורייה שעוד לפני שהתחיל המשפט סימנו את הכיוון של ההחלטה והפכו את המשפט הזה לפארסה, לכן אנחנו מחרימים את המשפט כי אנחנו לא מאמינים למערכת המשפט".

לוברסקי מקווה שישראל תדע לגבש "חבילת הרתעה" נגד מחבלים, שכוללת "עונש מוות, גירוש משפחות והריסת בתים. אני לא קונה את זה שאומרים שעונש מוות לא מרתיע, זה שטויות במיץ. אם אותם מחבלים שיוצאים לפיגוע היו רוצים להיות שהידים אז הם היו עושים מסע הרג ונהרגים, אבל הם הורגים ובורחים כי הם יודעים שיתפסו אותם ולא יהרגו אותם והם לא יקבלו עונש מוות והם ישבו עם החברים שלהם בכלא בתנאים טובים''.

שי גליק, מנכ"ל ארגון ''בצלמו'' שליווה את משפחת לוברסקי במאבק המשפטי, מסר ''אנחנו מברכים על החלטת בג"ץ אך מצרים על כך שלקח למעלה מחצי שנה לקבל החלטה ברורה כזאת. אנחנו דורשים מצה"ל להרוס את שאר 101 בתי המחבלים שנמדדו ולא נהרסו. הרס בתי מחבלים מציל חיים וכעת אף מאושר מבחינה משפטית''.