עודד קטש עם שחקני נבחרת ישראל
עודד קטש עם שחקני נבחרת ישראלצילום: FIBA

נס גדול לא היה פה. נבחרת הכדורסל של ישראל הפסידה הערב (שני) בתום הארכה ודרמה גדולה לנבחרת גיאורגיה, והתרחקה בצורה משמעותית מהעפלה היסטורית אל אליפות העולם בכדורסל שתתקיים בסין.

הנבחרת הישראלית שניצחה בצורה משכנעת ומפתיעה את נבחרת סרביה ביום שישי האחרון בהיכל הדרייב-אין שבתל אביב, הייתה רחוקה מרחק ניצחון אחד מלהבטיח לעצמה העפלה היסטורית אל אליפות העולם בכדורסל לראשונה מזה שנים רבות, אך מול נבחרת גיאורגיה שניצחה אותה גם בארץ, כשלה כשסיימה עם הפסד בתוצאה 69:71.

הישראלים היו קרובים לכל אורך המשחק לניצחון, כשהיו צמודים למארחים הגיאורגים, בעיקר בזכות יכולת שיא מחוץ לקשת. אחרי שלהפסקת המחצית ירדו בפיגור בן 4 נקודות בלבד, עם 30:34, לאחר 10 דקות נוספות של משחק הראה לוח התוצאות 49:50 בלבד לזכות המארחים.

רבע רביעי אדיר, בו ישראל אף הצליחה לעלות ליתרון קטן הסתיים בשיוויון נקודות עם 64:64, לאחר שישראל החמיצה הזדמנות להכריע את המשחק.

גם בהארכה שתי הנבחרות היו צמודות אחת לשניה, כשמי שהיה אמון על עיקר הנקודות בנבחרת הישראלית תחת לחץ רב היה ג'ייק כהן, שהיה בספק למשחק בצל העימות בין נבחרת ישראל לקבוצתו מכבי ת"א. סל ענק של גיורגי שרמדיני, שחקנה לשעבר של מכבי ת"א וכוכב נבחרת גיאורגיה, 0.3 שניות לסיום המשחק הכריעה כשמזה הנבחרת הישראלית לא הצליחה עוד לחזור.

בסיום, 69:71 לגיאורגיה שסותמת כמעט לחלוטין את הגולל על חלום ההעפלה של נבחרת ישראל לאליפות העולם בכדורסל שתתקיים בסין.

כעת צריכה הנבחרת הישראלית לנצח את שני משחקיה האחרונים במוקדמות אליפות העולם, מול נבחרת גרמניה החזקה שכבר העפילה לאליפות ומול נבחרת סרביה שתהיה גם היא זקוקה לניצחון ולא תזלזל ביריבה שממול שניצחה אותה ביום שישי האחרון בארץ. גם במצב כזה, ישראל תעלה רק אם סרביה תפסיד בנוסף למשחק מולה לפחות פעם אחת וגאורגיה תפסיד בשני משחקיה הנוספים.

במילים אחרות: רק נס גדול, כמעט כמו זה של חנוכה, יביא להעפלת הנבחרת הישראלית לראשונה מזה זמן רב לאליפות היוקרתית. הסיכויים לכך אפסיים ביותר.