מבצע "מגן צפוני" יצא לדרךדובר צה"ל

מבצע מגן צפוני להשמדת מנהרות בגבול הצפון: צה"ל פרסם הבוקר (שלישי) מסר ברור למחבלי חיזבאללה וחיילי צבא לבנון ולפיו מי שיתקרב למנהרות הטרור שנחפרו יסכן את חייו.

בחשבון הטוויטר של סא''ל אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית, הוא הזהיר מהתקרבות לתוואי המנהרות שנחפרו אל שטח ישראל: "חייכם בסכנה, ראו הוזהרתם".

דובר צה''ל תת-אלוף רונן מנליס אמר לחברת החדשות כי "מה שאנחנו רואים זה מבצע שאנחנו נערכים אליו כבר תקופה ארוכה עם נוהל קרב ארוך מאוד שמנוהל בפיקוד צפון. הרעיון הוא לחשוף את המנהרות ולנטרל אותן לפני שיהיו איום מיידי על תושבי הצפון".

"המטרה של המבצע היא לחשוף ולנטרל מנהרות שבונה ארגון טרור חיזבאללה", הוסיף מנליס. ''אנחנו כרגע נמצאים במוקד אחד, במטולה, אבל זה יילך ויתרחב בימים ובשעות הקרובות לאורך הגדר. בשעות ובימים הקרובים נחשוף דברים שנמצא במהלך המבצע".

דובר צה"ל הבהיר: "המבצע יהיה לאורך כל הגדר, ממטולה ועד הים - בכל הנקודות שבהן הטכנולוגיה שלנו והיכולות המבצעיות שלנו יצביעו על פרויקט המנהרות של חיזבאללה".

תא''ל מנליס הגיב לטענות התושבים בצפון שדיווחו בשנים האחרונות על חפירת מנהרות. "אני יכול להגיד שכל תלונה שעלתה בצפון נבדקה ונשללה. גם כשנגלה את תמונת המנהרות אני לא חושב שבהכרח נמצא התאמה בין המקומות שבהם שמעו רעשים לבין מנהרות. אנחנו מתייחסים ברצינות לכל תלונה של תושבים".

דובר צה''ל הסביר מדוע המבצע ההנדסי נשמר בסוד עד כה. "בשנה האחרונה מה שהוביל אותנו זה לצאת למבצע בהפתעה. ההפתעה שבה אנחנו תופסים את ארגון הטרור חיזבאללה ואת ממשלת לבנון היא הייתה ההישג הנדרש ולכן לא דובר על האיום הזה".

על הפעילות הצבאית באזור מטולה אמר מנליס "אנחנו קוראים לשגרה מלאה. אנחנו בקשר עם ראשי רשויות מאתמול בערב. צה"ל פה בכוחות מתוגברים ונדע להתמודד עם כל אירוע כפי שיתפתח".