דחפור צה"לי בעבודות לחשיפת המנהרות בגבול לבנון
דחפור צה"לי בעבודות לחשיפת המנהרות בגבול לבנוןצילום: רויטרס

ארצות הברית מעניקה גיבוי מלא למבצע ''מגן צפוני'' אליו יצאה ישראל במטרה להשמיד את המנהרות הטרור של חיזבאללה בגבול הצפון.

היועץ לביטחון לאומי האמריקני, ג'ון בולטון, פרסם הודעה שבה נאמר כי "ארצות הברית תומכת במאמצי ישראל להגן על ריבונותה. אנחנו קוראים לחיזבאללה להפסיק את חפירת המנהרות לשטח ישראל ולהימנע מהסלמה", מסר בולטון.

"אנחנו גם קוראים לאיראן ולכל הסוכנים שלה להפסיק את הפעילות האלימה והפרובוקציות במזרח התיכון שיוצרות איום בלתי מקובל על ביטחון ישראל והאזור כולו", הוסיף היועץ האמריקני לביטחון לאומי.

תצלום אוויר של דרום כפר כילא
תצלום אוויר של דרום כפר כילאצילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא''ל גדי איזנקוט קיים אחר הצהריים סיור והערכת מצב לאורך הגבול עם קציני פיקוד הצפון ונפגש עם ראשי הרשויות באזור.

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, התייחס למנהרת הטרור שנחשפה ליד מטולה וסיפר "היא נחפרה במשך יותר משנתיים מהאזור הדרומי של הכפר כילא, מתוך מבנה מגורים. זו חפירה שונה מעזה. מדובר בחפירה בסלע, מורכבת וארוכה יותר. המנהרה נחפרה 40 מטר בשטח ישראל. בסך הכל אורכה המוערך הוא כ-200 מטר. יש מנהרות ארוכות יותר".

מוקדם יותר סיפר ראש הממשלה נתניהו כי עדכן את מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, בכוונה הישראלית לצאת למבצע למיגור מנהרות הטרור של חיזבאללה.

בפגישה שנערכה בבריסל אמר נתניהו לפומפאו שהמנהרות החודרות שבנה חיזבאללה הן הפרה בוטה של הריבונות הישראלית ושל החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 1701.

נתניהו הדגיש בפני פומפאו שיש למנוע את התוקפנות האיראנית בסוריה, בעיראק, בלבנון ובמקומות אחרים. במקביל הנחה משרד החוץ את משלחת ישראל לאו"ם להגיש מחאה על פעילות המנהרות של חיזבאללה למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון.

מבצע "מגן צפוני" יצא לדרךדובר צה"ל