אורי מקלב
אורי מקלבצילום: הלל מאיר/TPS

דיון סוער התקיים הבוקר (שלישי) בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת כשנציגי משרדי הממשלה ביקשו לייצר הפרדה בין תלמידי ישיבות ואברכי כוללים לבין לומדים מהציבור הכללי בכל הנוגע לזכאות ימי מחלת ילד לנשים אשר בן זוגן לומד ואינו עובד.

עם תחילת הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף כי לא יקבל בקשות לאפליה ודרש מנציגי משרדי הממשלה לבטלה.

בתחילת הדיון הציג יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ אורי מקלב את החוק אותו יזם והסביר את מהותו. "אנו מבקשים להביא כאן תיקון לחוק ימי המחלה כך שיאפשר להורה לנצל את ימי המחלה המגיעים לו כדין עבור ימי מחלת הילד".

"כיום החוק מחריג מקרים בהם בן הזוג אינו עובד אלא לומד ואינו מאפשר לעובדות אשר בן זוגן לומד לקבל את ימי המחלה כדין. חשוב להדגיש: בן הזוג לומד. יש לו חובת לימודים הוא אינו יושב מובטל בביתו אך עדין אין זכאות לעובדת לקבל את ימי המחלה עבור בנה, אנו מבקשים כעת לתקן זאת אלו דברים שמובנים היו מאליהם אך ישנם כמה חשבי שכר אשר מנצלים פרצה זו בחוק", הוסיף מקלב.

יו"ר הוועדה ח"כ אלאלוף אמר כי אין הצדקה לכפות אנשים שרוצים לשבת וללמוד לצאת לעבודה. "לא חשוב איפה ילמדו המדינה אינה מבדילה בין ישיבות וכוללים למקומות לימוד אחרים. זו גזענות ליצר אפליה כזו".

נציגת משרד הכלכלה ניסתה להסביר כי הם אינם נגד הכללת בני הישיבות והכוללים באופן גורף אלא הסבירה כי אין בלימודים אלו זיקה לעולם העבודה ואף אין מגבלת זמן ללימודים בישיבה - דבר אשר מפריע למשרד.

ח"כ אורי מקלב התערב ותקף את נצגי משרד הכלכלה. "זהו ממש מעשה של היוונים. היוונים לא רצו להרוג את הנפש המלחמה הייתה על הרוח והתרבות, הם ניסו למנוע לימוד תורה".