דני דנון
דני דנוןצילום: סיון פרג'

שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון, התייחס היום (שלישי) מחוץ למועצת הביטחון באו״ם לגילוי מנהרות חיזבאללה בצפון וקרא לקיום דיון במועצה.

"חיזבאללה ממשיך לפעול במימון, הכוונה וחסות איראנית. מועצת הביטחון מאחורי אמרה בקול ברור לחיזבאללה כי אסור לו להתחמש ולהמשיך בפעילות טרור נגד ישראל. כל זה לא הפריע לו להמשיך בדרכו ועכשיו גם לנסות לחדור לשטח ישראל באמצעות מנהרות טרור. עכשיו זה ברור שחיזבאללה לא סופר את מועצת הביטחון ומפר באגרסיביות את החלטה 1701", אמר דנון.

הוא הוסיף כי "ישראל מצפה מהקהילה הבינלאומית וממועצת הביטחון לגנות פעילות זו של חיזבאללה ולדרוש מממשלת לבנון ליישם את החלטות מועצת הביטחון. אנחנו נפעל בכל הכלים ובעוצמה להבטיח את ביטחון תושבי ישראל".

דנון גם שלח הערב מכתב למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון בדרישה שיגנו באמצעים הכי תקיפים של המועצה את מנהרות הטרור של חיזבאללה ושיראו בממשלת לבנון "אחראית על ערעור היציבות באזור".

בפנייתו כתב דנון כי "חיזבאללה מנסה לקדם סדר יום איראני כדי להפוך את דרום לבנון לתחנת שיגור של התקפות המאיימות על חייהם של ישראלים חפים מפשע תוך סיכון לבנון ואזרחיה. ישראל לא מעוניינת בהסלמה אך תנקוט בכל האמצעים הדרושים להגן על ריבונותה ואזרחיה".

על רקע הפרת החלטת 1701 של המועצה כתב דנון, "על ממשלת לבנון לקיים את התחייבויותיה הבינלאומיות וליישם באופן מלא את החלטות מועצת הביטחון".

"בניית מנהרות הטרור של חיזבאללה לצד מאמצים מתמשכים להעברת נשק וייצור טילים מדוייקים וכל זה במימון איראן – מהווים הפרה בוטה של ריבונות ישראל והם שלב נוסף במאמציו של חיזבאללה להתעצם צבאית ולערער את האזור הלא יציב ממילא", סיכם השגריר.