נראה פשוט- אבל מחביא בתוכו מנוע עוצמתי
נראה פשוט- אבל מחביא בתוכו מנוע עוצמתיצילום: iStock

יש מי שאוהב להמר עם הסביבון, ויש מי שמעדיף סתם לראות אותו בתנועה, אבל בכל מקרה החיסרון העיקרי בסביבון הוא הזמן המועט שאפשר לגרום לו להסתובב.

חברת סטארטאפ ישראלית ביקשה לפתור בעיה זו, והמציאה סביבון חדשני שיאפשר לכם לצפות בסיבובים שלו למשך יום שלם, בלי הפסקה.

לפי המסורת, בתקופת החשמונאים גזרה מלכות יוון על היהודים שלא ללמוד תורה ולא לקיים מצוות ברית מילה. היהודים, למרות הגזירות, החליטו להמשיך במנהג אבותם ובכל פעם ששמעו את היוונים מתקרבים שחקו בסביבונים בשביל להסוות את מעשיהם. כזכר למשחק הקדום, אנו נוהגים עד היום לשחק בסביבונים במשך חג החנוכה.

אבל, הבעיה העיקרית בסביבון היא הזמן המועט שהוא שורד בסיבוב שלו עד שהוא נופל. כאשר אנו מסובבים את הסביבון, אנחנו נותנים לו כעין "דחיפה" הגורמת לו לנוע בכיוון מסוים. דחיפה זו היתה יכולה לגרום לסיבובים בלתי נגמרים, אלא שכוח החיכוך עוצר את התנועה אחרי זמן קצר ומפיל את הסביבון.

על מנת למנוע מהחיכוך לעצור את הסביבון, חברת Fearless Toys ייצרה את סביבון הLimbo הכולל בתוכו מנוע קטן שממשיך את תזוזת הסביבון למרות החיכוך. המבנה המאוזן של המכשיר והעובדה שהרכיבים שלו בנויים ממתכות חזקות, מאפשרות לו להסתובב כמעט על כל משטח קיים. בסרטונים שהפיקה החברה, ניתן לראות את הסביבון נע על מגוון מקומות כגון על גבי מטבע, עגבניה ואפילו על ראש אדם קירח.



אבל כל זה לא מספיק, הסביבון החכם כולל גם מעבד שמחשב את התנועה הסיבובית ומשפיע על מהירות הLimbo. על מנת שהסביבון יהיה גם קל וגם בעל מנוע חזק, היה צורך למצוא איזון מיוחד ולייצר מנוע קטן מהרגיל.

בנוסף, לסביבון החדש אין צורך במטען מיוחד או בסוללות חזקות, הסוללה של הפלא המסתובב נטענת על ידי חיבור USB פשוט, בדומה לטעינה רגילה של סלולרי.

אז, אם גם לכם מתחשק לתת מתנת חנוכה מקורית, מוזמנים לקנות את הסביבון החכם בכ50 דולר ולצפות בו מסתובב בלי הפסקה- בימים ההם, בזמן הזה.



רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!