כוחות צה"ל בגבול לבנון במסגרת מבצע "מגן צפוני"
כוחות צה"ל בגבול לבנון במסגרת מבצע "מגן צפוני"צילום: רויטרס

רוסיה מגבה את מבצע 'מגן צפוני' של ישראל שנועד למיגור מנהרות הטרור של חיזבאללה בגבול לבנון.

דובר משרד החוץ הרוסי אמר כי "אין כלל ספק שישראל מחזיקה בזכות להגן על גבולותיה ועל ביטחון אזרחיה, כולל מניעת כניסת טרוריסטים לשטחה".

עם זאת, הרוסים הביעו תקווה כי המבצע הצבאי לא יעמוד בסתירה להחלטה 1701 של מועצת הביטחון.

"אנו מקווים שמשלחת של הכוחות הזמניים של האו"ם בלבנון שפועל באזור זה ימלא את משימת הפיקוח שלו ולא יאפשר הפרות כלשהן", אמר דובר המשרד.

שגריר אוסטריה בישראל, מרטין וייס, גיבה גם הוא בשם ארצו את המבצע הישראלי נגד מנהרות הטרור של חיזבאללה.

"אני שומע הרבה דעות על מבצע 'מגן צפוני'. חשוב להבהיר עובדה אחת בנושא: לישראל יש את הזכות המלאה להגן על עצמה ועל הטריטוריה שלה, מפני איומים ותוקפנות כלפי אזרחיה", כתב וייס בחשבון הטוויטר שלו.

אמש ניתן גם גיבוי אמריקני לפעולה. היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, אמר כי "ארה"ב הברית תומכת במאמצי ישראל להגן על הריבונות שלה".

"אנו קוראים לחיזבאללה להפסיק את חפירת המנהרות לשטח ישראל ולהימנע מהסלמה ומאלימות. כמו כן, אנו קוראים לאיראן ולסוכניה להפסיק את התוקפנות ואת הפרובוקציות באזור. פעולות אלה מציבות איום לא מקובל על ישראל והביטחון האזורי", הוסיף בולטון.

יש לציין שגם שדולת השמאל היהודית האמריקנית, ג'יי סטריט, הביעה תמיכה בפעולה. "אנו מודאגים מגילוי מנהרות החיזבאללה שחודרות לשטח ישראל לאורך גבולה עם לבנון. אנו תומכים בפעולות צה"ל להשמדתן של אותן מנהרות ולהגנה על גבולה הצפוני של ישראל כנגד התוקפנות. המבצע הזה הוא תזכורת חשובה לאיומים החמורים על ישראל מכיוון החיזבאללה, סוריה ובת בריתן איראן", אמרו בשדולה.

עוד הוסיפו, "אנו קוראים לממשל טראמפ ולקהילה הבינלאומית לקדם את המאמצים הדיפלומטיים להפחתת המתח בסוריה ובלבנון, לתת מענה לדאגותיה הביטחוניות של ישראל ולמנוע את פריצתו של עימות מזויין בין ישראל לחיזבאללה. עימות שעלול להסלים לכדי מלחמה אזורית".