הרב מרדכי אלון
הרב מרדכי אלוןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רבה של צפת הרב שמואל אליהו, שהיה חבר בפורום שטיפל בתלונה החדשה נגד הרב מוטי אלון, חושש מהתקבצות "חסידים שוטים" סביב אלון בדומה למה שאירע בפרשת הרב ברלנד.

בשיחה עם חברת החדשות סיפר הרב אליהו: "אנחנו, לא רק שלישיית הרבנים אלא גם ראשי ישיבות אחרים - מה שמעסיק אותנו הוא שלא יחזור הנושא של ברלנד, שיעבור הזמן ויתאספו סביבו חסידים שוטים.

"אנחנו מנסים לראות איך בעוד חצי שנה, כשהגלים יירגעו... הרי הוא איש מאוד כריזמטי, גאון מבחינת האישיות והידע והחדשנות שלו. אני לא יודע אם יש לו כוונה לעשות את זה אבל זה היה כבר. אני לא יכול לחתום שזה לא יהיה.

"אם חסידיו יראו שאנחנו דורסים אותו ברגלינו אז הם יתלקטו סביבו כדי להגן על המסכן, אנחנו לא רוצים להגיע למקום הזה", הסביר הרב אליהו.

הרב אליהו סירב להרחיב אודות תיעוד המעשים לכאורה שביצע הרב אלון, תיעוד שבעקבותיו זומן הרב אלון לפגישה עם הרב יעקב אריאל, הרב חיים דרוקמן והרב אליהו. "אין ספק שזה שוק, זה היה חד משמעי... אמרנו לרב, אתה יודע מה יש שם. אני צריך לספר לך מה יש? הוא היה שם, הוא יודע".

במהלך הפגישה, הרב דרוקמן שגיבה את הרב אלון כשנחשפה הפרשה לפני 5 שנים, כעס על אלון והטיח בו שהוא נתן בו אמון ועמד מאחוריו ולמרות זאת הוא כביכול ביצע את המעשים שוב.