מנקו מול נס ציונה מוקדם יותר העונה
מנקו מול נס ציונה מוקדם יותר העונהצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

"כחלק מההיערכות המקצועית המחודשת", כך הגדירו הערב (רביעי) בהפועל תל אביב את הסיבה לשחרורו של אחד משחקניה הישראלים הבולטים והמבטיחים בכדורסל הישראלי, רפי מנקו.

אחרי שפתחה את העונה בצורה קטסטרופלית עם הדחה מאירופה ופתיחת עונה חלשה ביותר שכללה ניצחון אחד וחמישה הפסדים, ביצעה הקבוצה האדומה מת"א שני שינויים משמעותיים בסגל השחקנים כשהחזירה את ג'רל מקניל וריצ'ארד האוול, שניים שכבר שיחקו במדי המועדון בעבר.

כעת, בשל הרצון להתחזק בשחקן נוסף בקו האחורי, הודיעה הפועל למנקו שעבורו זו עונה שניה במועדון האדום מת"א, כי הוא משוחרר מהקבוצה זאת למרות שסרב לעבור לקבוצה אחרת מוקדם יותר השבוע כשהתבקש לכך בוועדת משמעת שנעשתה לו.

למעשה, עד שיסכים לעבור לקבוצה אחרת, מנקו לא יהיה עוד בסגל הקבוצה ולא ייקח חלק במשחקים, כשבהפועל אמרו כי הם יעמדו בכל ההתחייבויות לשחקן.

לדברי המועדון האדום מת"א, ישנן קבוצות שמעוניינות בשירותיו של מנקו, ואם יסכים לעבור יוכל לשחק במיידי.

"אנחנו מעריכים ואוהבים את רפי, אולם צעד זה הוא חלק הכרחי מהשינויים עליהם הוחלט על מנת לעמוד ביעדים שהפועל תל אביב הציבה לעצמה בפן המקצועי והכלכלי", אמרו בהפועל ת"א.

"ברור לנו שצעד זה יעורר עלינו ביקורת אך אנו נחושים לעשות את מה שלדעתנו הוא הטוב ביותר עבור הפועל תל אביב. אנו מקווים שבימים הקרובים תושלם העברתו של רפי לקבוצה אחרת לטובת כל הצדדים", כתבו בהודעתם ראשי המועדון האדום מת"א.