יואניס ספאירופולוס, המאמן החדש של מכבי תל אביב
יואניס ספאירופולוס, המאמן החדש של מכבי תל אביבצילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי ת"א

יממה אחרי שהגיעו למלון בו הם שוהים באיסטנבול, בירת טורקיה, לקראת משחקם הערב (חמישי) מול דרושפאקה הטורקית, במסגרת מפעל היורוליג, במכבי ת"א עדיין מדברים על השלט האנטישמי שקיבל את פניהם בהגיעם למלון.

כזכור, אמש העלה סנטר הצהובים מת"א ושחקן נבחרת ישראל בכדורסל, ג'ייק כהן, בחשבון הטוויטר שלו תמונה מהכניסה למלון בו הקבוצה התל אביבית שוהה, כששלט הנושא את הכיתוב: 'העבודה משחררת' בגרמנית, קיבל את פניהם.

במכבי ת"א אמרו היום לאחר הסערה שעוררה התמונה כי "כשהגענו למלון נתקלנו בכיתוב "העבודה משחררת". כמובן שזה מעורר אסוציאציות קשות, אנחנו רואים את העניין בחומרה ואין לזה מקום".

בעוד בצד האנטישמי במכבי יודעים כי הם צריכים לנהוג בזהירות במדינה הערבית, בצד המקצועי במכבי די רגועים לקראת המשחק הערב, זאת בעיקר בשל העובדה כי דרושפאקה, הקבוצה הטורקית שאימן בעונה שעברה דייויד בלאט וזכתה במפעל היורוקאפ השני בחשיבותו בכדורסל האירופי, מדורגת במקום האחרון בטבלת היורוליג ומחזיקה בניצחון אחד בלבד עד כה העונה בזירה האירופית.

גם בליגה הטורקית המצב של דרושפאקה לא טוב במיוחד, כשזו ניצחה רק שלוש פעמים בשמונה משחקים, כולל הפסד השבוע בדרבי לגלאטסראיי בתוצאה 84:79.

עם זאת, חלון הנבחרת הביא את הצהובים מת"א להכנה מינימלית ביותר לקראת המשחק הערב, כשאלה ערכו השבוע שני אימונים מלאים בלבד בסגל מלא. למרות התנאים הלא אידיאלים בקבוצה מאמינים שיש ביכולתם להמשיך בקו ההתקדמות ולרשום ניצחון שני ברציפות במפעל, אחרי ששבוע שעבר קטעו רצף שישה הפסדים עם ניצחון ביתי על באיירן מינכן הגרמנית.

"אנחנו מתכוננים, לא יהיה קל, אין משחקים קלים ביורוליג. היו להם כמה משחקים, בעיקר בבית, שהם הפסידו ממש בסיום, אנחנו צריכים להיות מרוכזים כדי לעקוב אחר התכנית שלנו, הגנתית והתקפית. הם צירפו שחקן חדש, טוני דגלאס, כלומר הם רוצים להשתפר ולשחק טוב יותר, לא ויתרו על העונה", אמר המאמן היווני החדש של מכבי, יאניס ספרופולוס לקראת המשחק הערב. .