גוטמן. לא יאמן יותר
גוטמן. לא יאמן יותרצילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה

"הרגשתי רע, היו לי כאבים בחזה, נסענו לבית חולים ונבדקנו. לחץ הדם היה גבוה. הא.ק.ג, בלשון המעטה, היה לא טוב. הרופא לא היה מרוצה ממנו. בבוקר מדדתי לחץ דם, אני סובל מבעיית לחץ דם מאז שהייתי חייל. המדדים לא היו טובים. הרמתי טלפון לקרדיולוג שלי, עדכנתי את יעקב שחר. הגעתי לבית החולים, הוא שוב בדק אותי, ואמר לי "אלי. זה רק מלחץ". נפגשתי עם יענקל'ה בארבע עיניים, הראיתי לו את מה שהקרדיולוג כתב, וזהו. ואז יצאה ההודעה שכולכם קיבלתם". כך תיאר היום (חמישי) אלי גוטמן, מאמן מכבי חיפה היוצא את השתלשלות העיניינים שהביאה אותו להודיע על התפטרותו לפני שלושה ימים.

כזכור, גוטמן, מאמן הנבחרת לשעבר שהגיעה לעמדת המאמן הראשי במכבי חיפה לאחר עונה וחצי בה שימש פרשן ערוץ הספורט ו-26 שנים מאז שימש עוזר מאמן במכבי חיפה, הודיע על התפטרותו מאימון הירוקים שלושה שבועות בלבד לאחר שמונה למאמנה כשהספיק לשמש כמאמן למשך שני משחקים בלבד.

גוטמן, שעזב בעבר את בית"ר ירושלים בשל סיבות רפואיות גם כן, הסביר כי הלב שלו לא עמד בזה גם הפעם וכי עשה זאת בשל המלצת רופאיו.

היום דיבר גוטמן במסיבת עיתונאים שמועדה המקורי היה אמש אך זו נדחתה להיום, בשל האפשרות כי גוטמן כן ישמש בתפקיד אחר במכבי חיפה. "אני מודיע לכם בצער רב שלא תראו אותי יותר כמאמן כדורגל על הקווים, הכל מטעמים בריאותיים", פתח גוטמן את מסיבת העיתונאים היום.

"אני לא מעכל שאני צריך לסכם קריירת אימון. שלושה שבועות הרגשתי בשיא כושר האימון שלי, עם מלוא התשוקה ומלוא האנרגיה. אני מודה לקדוש ברוך הבא על הקריירה שנתן לי.

"כואב לי על הסיטואציה הזאת, אני יודע כמה רציתם שאגיע, כמה תמכתם... אני מבטיח לכם שעוד מצפים לכם ימים יפים עם המועדון הזה, הוא אימפריה, אין לי ספק שהוא יחזור לקדמת הבמה. עזבתי מסיבות בריאותיות שלצערי לא תלויות בי. אני מודה לבני המשפחה שלי, לשלושת בניי, ובראש ובראשונה לאשתי סמדר, תודדה על התמיכה הבלתי נגמרת".

גוטמן סיפר כי כבר במעמד החתימה, לאור היסטוריית העבר הבריאותית שלו, שאל אותו נשיא מכבי חיפה יענקל'ה שחר אם אין לו בעיות בריאותיות: "אמרתי לו שכן, אני בריא", והוסיף "זה חייו של מאמן כדורגל, בכל מקום, אם אתה לוקח את זה בצורה ווינרית".

"רציתי להביא את הקבוצה לאירופה ובעונה הבאה להתמודד על האליפות", סימן גוטמן את מה שעמד לנגד עיניו בתקופת האימון הקצרה שלו. "אם אתה לא חולם בגדול, אתה לא מגיע".

כשנשאל אם יוכל להיות מנהל מקצועי, אמר "הלחץ הוא אותו לחץ, אז לא. מכבי חיפה לא הציעה לי להישאר בתפקיד אחר".

"אני מבין שזה נגמר, למעלה מ-30 שנה של אהבת חיי. זה הדבר שאני הכי יודע לעשות, שאני הכי טוב בו, ועכשיו לא אוכל לעשות יותר. מבחינתי זו טרגדיה אישית. חלמתי לסגור פה מעגל, ולכן זו הטרגדיה. את החלומות שלי בכדורגל הישראלי הגשמתי, חוץ מחלום אחד: להביא אליפות למכבי חיפה".

"זהו ללא ספק הרגע הכי עצוב בחיי. רגעים גדולים היו הרבה. התחלתי אותם כעוזר מאמן. היו אליפויות, גביעים, ליגת אלופות, ליגה אירופית, נבחרת ישראל. אני מאחל לכל מאמן לעבור רגעים כאלה. היו גם קשיים, פיטורים, אבל גם מהם אתה מתחזק. כל כך הרבה אהבה קיבלתי מהקהל, מהשחקנים, מיענקל'ה, מהצוות. אבל בחרתי בבריאות".