דני דנון וניקי היילי
דני דנון וניקי הייליצילום: רויטרס

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, לא מרגיש תחושה של החמצה אחרי שהושג רוב לגינוי ארגון הטרור חמאס בעצרת הכללית של האו"ם, אבל בשל הליך פרוצדורלי נדרש רוב של שני שליש מחברות העצרת כדי שההחלטה תאושר.

"בגדול, התחושה היא של הצלחה והישג משמעותי. כל השבוע יצרנו דיון באו"ם בנושא חמאס, בכל בירות העולם דיברו על גינוי לחמאס וחשפנו את הפנים של הארגון. לכן, מבחינתנו עצם הדיון היה חשוב והתוצאה מרשימה ביותר כש-87 מדינות תומכות בהחלטה ו-33 נמנעות, מה שאומר שיש רוב מוחץ באו"ם שמתנגד לחמאס", אומר דנון הבוקר (שישי) בראיון לערוץ 7.

הוא מוסיף כי "תרגילים שונים שנעשים בעיקר במקרים הקשורים בישראל מנעו את קבלת ההחלטה, אבל המסר עבר בצורה ברורה - ארגון חמאס זוכה לגינוי משמעותי מכל רחבי העולם ומבחינתנו זה הישג משמעותי מאוד".

אתה מעריך שבהרכב הנוכחי של העצרת הכללית, בעתיד, יש סיכוי להעביר החלטה דומה? או שנגענו בתקרת הזכוכית.

"אני מאמין שכן. צריך לזכור שבהצבעה המקדימה, בנוגע לרוב המיוחס, היה פער של שני שגרירים שאם היו עוברים לצד שלנו היו משנים את ההחלטה. זה מראה שהאו"ם כבר אינו המגרש הביתי של הפלסטינים ושיש רוב אוטומטי נגד ישראל. יש מאבקים וקרבות וראינו את האיחוד האירופי תומך בעמדה שלנו ומדינות שבעבר לא תמכו בנו כמו ברזיל, מקסיקו, ארגנטינה וצ'ילה תומכות בנו. מבחינתנו זה סימן מעודד ונמשיך בקו ההתקפי נגד חמאס עד אשר הם יפסיקו את פעילות הטרור ויחזירו את השבויים והנעדרים"

איך אתה מסביר את העובדה שמדינות שהולכות בדרך כלל נגד ישראל, שינו את דרכן? אמרתם לנציגים בין היתר שאם הם לא מצביעים בעד הגינוי, הם בעצם מעודדים תמיכה בטרור?

"אנחנו בהחלט השתמשנו בטיעון הזה. אני חושב שהייחוד של ההחלטה שהיא דיברה אך ורק על גינוי לחמאס ולא נגעה במשא ומתן עם הפלסטינים ובהאשמות השונות שאנחנו רגילים לשמוע באו"ם. התמקדנו בגינוי של ארגון טרור - וזה נושא שמטריד את כל העולם.

''אני אמרתי בדיון לאותן מדינות שהחליטו לתמוך בחמאס, ולצערי היו כאלה, 'יום יבוא והטרור יכה גם בכם ואז אל תבואו להתלונן בפני מועצת הביטחון או האו"ם כי ברגע שאתם נותנים גיבוי לטרור בישראל, אתם מגבים טרור בכל העולם'".

איזה תגובות שמעת אחרי שהסתיים הדיון והדרמה סביבו?

"רבים בירכו אותנו על ההישג ועל המאבק הנחוש ועל התוצאה שהיתה משמעותית מאוד מבחינת המספרים שהצלחנו לגייס. היו גם שגרירים ערבים שהצביעו נגד ההחלטה בצורה פומבית והתרעמו על הפעילות של הפלסטינים שבעצם הגנו על חמאס. היה פה איחוד שורות פלסטיני בין חמאס והרשות - משהו שקורה רק באו"ם כאשר יש מאבק נגד ישראל - כי אנחנו מכירים היטב את טיב היחסים בין הצדדים. לכן, גם מדינות ערביות לא רצו לתמוך בחמאס".

זה אחד המאבקים האחרונים שלך באו"ם. בעוד חודשיים אתה צפוי לחזור לישראל.

"מבחינתי כל יום הוא יום של מאבק. אנחנו כבר נערכים למערכה חדשה בשבוע הבא - דיון במועצת הביטחון בנושא מנהרות חיזבאללה בצפון - כשנציג לבנון כבר הוציא מכתב שהאשים אותנו בהפרות שונות. אנחנו כמובן נחשוף את ההפרות מצד צבא לבנון שלא אוכף את החלטה 1701 וגם נחשוף את הפעילות ההתקפית של חיזבאללה בגזרה. כל יום הוא יום קרב ואנחנו מצווים להמשיך את המאבק הזה".

אתה עוסק במה שיקרה כשתחזור לישראל, בשיח על הבחירות הקרבות כאן?

"אנחנו כמובן עוקבים אחרי מה שקורה בארץ. הרי כל פעם יש כותרות כאלו ואחרות על בחירות. כרגע בישראל יש ממשלה שמתפקדת וגם רצף האירועים פה לא מותיר הרבה זמן למחשבה על זה. אנחנו עוברים מאירוע לאירוע במהירות".