השר יואב גלנט
השר יואב גלנטצילום: חזקי ברוך

שר השכיון והבינוי, יואב גלנט, התייחס ב"מטה המרכזי" לאירועי היום ולפעילות צה"ל בגבול לבנון.

"יש לבטוח בצה"ל ובכוחו, אנחנו יודעים מה לעשות. זה לא אומר שאנחנו רוצים כל יום מלחמה, אבל אם נגיע אליה, אנחנו נחזיר את לבנון לעידן האבן", אמר.

"יש לצה"ל ולישראל טכנולוגיה פנטסטית ויכולות מודיעיניות מבצעיות חזקות", טען, "אנחנו אוחזים בתכנית המינהור ההתקפית של חזבאללה. גילינו היום מנהרה שניה ונגלה עוד".

השר גלנט, שכינה את המנהרות כ"פצצה מתקתקת", תיאר את התרחיש האפשרי בהימצאות המנהרות: "יש פלוגה של חזבאללה שיושבת בתוך שטח ישראל, ממתינה ליציאה ממנהרה, וכאשר ניתן האור מהסיבות שלהם, אנחנו נמצא אותו מסתער לאיזשהו יעד. זה דבר שאין סיכוי אנחנו נשלים איתו. ולכן, היה חיוני לעשות את המבצע. אלו מנהרות שיכולות להחדיר עשרות אנשים".

"אנחנו מקלפים קליפה אחת בבצל הטרוריסטי של חזבאללה – קליפת המנהרות", אמר השר, "זה אחד מכלי הנשק שהוא הכין בעת האחרונה, הדיוק והמנהרות. את המנהרות אנחנו מורידים ללא מחיר".

לדברי השר, התפטרותו של שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, הייתה "חוסר אחריות מוחלט". "ראש הממשלה והקבינט קיבלו פה החלטה נכונה, שהיא בניגוד לעמדתו של ליברמן. לצערי הוא הפקיר את המערכה, עזב, הלך. דבר שאני לא מצליח להבין אותו", טען. השר התייחס להתבטאויותיו של ליברמן על הרמטכ"ל, ואמר: "בהנחה שהציטוטים מדויקים, זו אמירה אומללה. אני מצר עליה ואני מקווה שגם ליברמן מצר עליה".