פלדין הערב. גבוה מעל כולם
פלדין הערב. גבוה מעל כולםצילום: מנהלת הליגה

חזרו מהפגרה. את השבוע שעבר סיים עודד קטש, מאמן נבחרת הכדורסל של ישראל ומאמנה של הפועל ירושלים, עם מחמאות גדולות אך ללא התוצאה המיוחלת כשהנבחרת הישראלית הפסידה לגיאורגיה בתום הארכה וככל הנראה החמיצה הזדמנות להעפיל לטורניר אליפות העולם בכדורסל שתתקיים בסין.

אחרי הפגרה הקצרה, חזרו הערב (מוצאי שבת) עודד קטש ושחקניו לליגת העל הישראלית ולאולמם הביתי, היכל הפיס ארנה שבבירה, בדיוק בזמן. הירושלמים פגשו את היריבה האדומה מת"א, הפועל, למשחק שפתח עבורם את השבוע הגורלי שבמהלכו יפגשו את א.א.ק אתונה היוונית ואת היריבה המרה מת"א - זו בצהוב במוצאי השבת.

במשחק שהתקיים במסגרת המחזור התשיעי של ליגת העל בכדורסל, אירחו הירושלמים את ילדי ארגון 'שלוה' הירושלמי, ארגון שעוזר לילדים ומשפחות בעלי צרכים מיוחדים, וקיימו טקס מרגש ומסורתי עם הילדים במהלך הפסקת המחצית.

הירושלמים, שהצליחו לנצח בקושי רב ועם שלשה אדירה של פלדין את העולה החדשה מבאר שבע במחזור הקודם, כבר הובילו ב-25 נקודות הערב על האורחים האדומים מת"א שבמשחק החוץ הקודם שלהם בבירה קטעו רצף של חמש שנים ללא ניצחון חוץ על הירושלמים.

התל אביבים האדומים, שמאז שהחזירו את ג'רל מקניל וריצ'ארד האוול עומדים על שני ניצחונות רצופים, חזרו למשחק הערב בזכות שני השחקנים הזרים ובעיקר בזכותו של האוול, אך היה זה מעט מדי ומאוחר מדי, ובסיום ניצחו הירושלמים בתוצאה 75:87.

במשחק נוסף שהתקיים הערב, הביסה בני הרצליה את הפועל גלבוע/גליל בתוצאה 78:105.