השקת ''צורבא'' לילדים
השקת ''צורבא'' לילדיםצילום: דוברות

מכון "צורבא" ללימוד הלכה השיק במהלך החנוכה את פרויקט "צורבא לילדים", במסגרתו יופקו חוברות קומיקס מאוירות אשר נותנות לילדים את האפשרות להכיר לעומק סוגיות הלכתיות.

החוברת הראשונה עוסקת בהלכות כשרות, ובהמשך ייצאו לאור חוברות על הלכות שבת, הלכות בין אדם לחברו ונושאים נוספים.

במכון "צורבא" מסבירים כי ''לימוד הלכה דורש קשב רב והעמקה ועל כן לילדים הדרך הנכונה ביותר ללמדם היא באמצעות הוויזואליות; דרך התמונות יכולים ילדים להבין בקלות יתרה את עומקה של ההלכה. כמו כן, בסופו של כל קומיקס, יש שאלות אשר תפקידן לסכם את הנלמד מהקומיקס".

ליאור פרישמן, מנכ"ל המכון, קרא לקהילות ברחבי הארץ ''להצטרף לפרויקט שלנו ולקחת חלק בחינוך ילדינו לאהבת ההלכה ולחיבור עמה. אנו רואים את החשיבות והעוצמה של לימוד הלכה ולוקחים את האחריות על הדור הצעיר וההיכרות שלו עם עמוד התווך של העולם היהודי".

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, אמר באירוע ההשקה שהתקיים באילת כי "כפי שגפרור יכול להצית יער שלם, כך האש של צורבא מצליחה להדליק באש התורה הנפלאה את כל עם ישראל. אני מברך את ידידי ראש המכון הרב אלגאזי שליט"א שמקיים את צוואתו של הרב אליהו זצ"ל ומצליח להביא את לימוד ההלכה לכל בית בישראל".

הרב בן ציון אלגאזי, ראש מכון ''צורבא מרבנן'', אמר כי "לימוד הלכה צריך להתחיל מינקות, דווקא שם עלינו לחזק את ההיכרות עם ההלכה כדי שהידע יהיה שורשי ועמוק בילדינו - לכן אנו יוצאים לדרך עם פרויקט צורבא לילדים אשר עתיד לעשות מהפך בעם ישראל".