נחמה ריבלין
נחמה ריבליןצילום: חיים צח / לע"מ

רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין הודיעה למשורר עמיחי חסון על זכייתו ב"פרס על שם ד"ר גרדנר סימון לשירה עברית" לשנת תשע״ח-2018, שיוענק לו על ספרו "בלי מה", ויזכה אותו ב-70 אלף שקלים.

"הספר שלך מרגש, מלא עוצמה והוא עורר התפעלות בקרב כל חברי הועדה שהחליטו להעניק לך את הפרס פה אחד, מזל טוב״, אמרה ריבלין לחסון בשיחתם.

לאחר מכן התקשרה ריבלין לבשר למשוררת ריטה קוגן על זכייתה בציון לשבח על ספרה "סוס בחצאית", ולמשורר אלי אליהו על ספרו "איגרת אל הילדים". על כך יקבלו השניים עשרת אלפים שקלים, כל אחד, באדיבות קרן ד"ר גרנדר סימון.

הפרס גובש כיוזמה משותפת של נחמה ריבלין והאפוטרופוסה הכללית סיגל יעקובי, במטרה לממש את עיזבונו של ד"ר גרדנר סימון למען קידום השפה העברית. בראש הועדה עמד הסופר חיים באר, פרופ׳ אמריטוס במחלקה לספרות עברית שבאוניברסיטת בן גוריון.

יחד עימו התכנס חבר השופטים שכלל את בלהה בן אליהו, מרצה לספרות במכון כרם, מכללת דוד ילין ומכללת אפרתה, יקיר בן משה, משורר ועורך ספרותי בבית ביאליק, חתן פרס ראש הממשלה לספרות 2013 וחתן פרס שרת התרבות 2003, ציפי גון-גרוס, פסיכולוגית ועורכת ומגישת התכנית ״ספרים רבותיי, ספרים״ בגלי צה״ל ומיה סלע, מגישת המגזין היומי ב״כאן תרבות״ ומבקרת ספרות במוסף הספרים של ״הארץ״. חברי הועדה נבחרו על ידי בית הנשיא והאפוטרופסות הכללית וביצעו את עבודתם בהתנדבות ובאופן עצמאי.

במעמד הכרזת הועדה על הזוכה עמיחי חסון, שיתפה נחמה במשמעות השירה עבורה, ואמרה: "אני מברכת את אוהבי ואוהבות השפה והמילים, את הכותבים והכותבות שעושים בהם קסמים וכשפים ומאחלת לעולמנו שתמיד יהיו בו אנשים שמשוררים אותו''.