אנגרט קראמפ-קרנבאואר
אנגרט קראמפ-קרנבאוארצילום: רויטרס

אנגרט קראמפ-קרנבאואר, המנהיגה החדשה שתחליף את אנגלה מרקל בראשות המפלגה הנוצרית-דמוקרטית ותהיה ככל הנראה הקנצלרית הבאה בגרמניה, מתכוונת לבצע הערכה מחודשת של מדיניות ההגירה הליברלית שהנהיגה מרקל.

יתכן כי שערי גרמניה ייסגרו בפני מהגרים, או לכל הפחות יוקשחו הקריטריונים לכניסת מהגרים לגרמניה.

"אני רוצה לכנס סדנאות דיונים בנושא ההגירה והביטחון עם מומחים ועם מבקרי המדיניות של המהגרים והפליטים, על מנת לעבוד על שיפורים קונקרטיים. התוכנית שלנו לבחירות האירופיות תהיה מבוססת על תוצאות סדנאות הדיונים האלו. אתה תמיד עומד על כתפי קודמת בתפקיד. מה שטוב – יימשך, והיכן שיש מקום לשינויים – אנו נבצע שינויים", אמרה קראמפ-קרנבאואר.

לפני בחירתה לתפקיד היורשת של מרקל, אמרה קראמפ-קרנבאואר כי "על מהגרים ללמוד גרמנית, ואלו שיש להם עבר פלילי לא יוכלו להישאר בגרמניה".

למרות זאת, יריביה של המנהיגה החדשה של המפלגה הנוצרית-דמוקרטית העבירו ביקורת חריפה עוד יותר על מדיניות ההגירה של גרמניה, כך שההערכה היא כי קראמפ-קרנבאואר לא תבצע רפורמות מרחיקות לכת במדיניות ההגירה הליברלית של גרמניה.

כזכור, מדיניות ההגירה הליברלית של הקנצלרית מרקל הביאה לכניסתם של מעל מיליון מהגרים מוסלמים לגרמניה מאז החל גל ההגירה הגדול לאירופה בשנת 2015.

בעקבות המהומות והאירועים האלימים בהם היו מעורבים חלק מהמגרים, חלה תפנית בדעת הקהל הגרמני ובחודשים האחרונים פנו רבים מהמצביעים בגרמניה ימינה והעניקו את קולם למפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" שמיצבה את עצמה כמפלגה המתנגדת להגירה המוסלמית לגרמניה.