שובל וצוות מד"א שטיפל בו
שובל וצוות מד"א שטיפל בוצילום: דוברות מד"א

שובל מיכאל, חייל צה"ל בן 19 שנפצע קשה בחודש שעבר מפגיעת טיל "קורנט" ששיגרו מחבלי חמאס לעבר אוטובוס בעוטף עזה, טופל בשטח על-ידי כוח רפואה של צה"ל וצוות טיפול נמרץ של מד"א בראשות הפראמדיק אלכס קוסינוב שפינה אותו לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם.

לפני כשבוע הועבר מיכאל מבית החולים סורוקה לשיקום בבית החולים תל השומר. צוות מד"א בראשות הפראמדיק אלכס קוסינוב שטיפל בו תחת אש וירי פצמ"רים הגיע להדלקת נר שמיני של חנוכה בתל השומר, שם הם נפגשו לראשונה.

צוות ניידת הטיפול נמרץ התרגש לראות את מיכאל כשהוא מחויך. הפראמדיק קוסינוב שיחזר את מה שקרה במהלך האירוע: "אני במד"א קרוב ל-10 שנים, טיפלתי במקרים קשים, אבל אותך אני לא אשכח, האירוע הזה נחרט לי בזיכרון.

"טיפלנו בך תחת אש כשפצמ"רים נפלו במרחק של מטרים בודדים מהאמבולנס. באותם רגעים ידעתי רק דבר אחד, שאני חייב להציל לך את החיים ולהביא אותך כמה שיותר מהר לבית החולים. הייתי חייב להתנתק מרעש הפיצוצים ומכל מה שקורה מסביב ולהתרכז אך ורק בטיפול בפציעות הקשות שספגת.

תיעוד: רגע הפגיעה באוטובוס

"הענקנו לך טיפול רפואי מציל חיים, הרדמתי והנשמתי אותך והתפללתי שזה יגמר טוב. זה מרגש ומחמם את הלב לראות אותך היום כשאתה יושב, מחייך ובקרוב תעמוד ותחזור ללכת. אני שמח מאוד לראות אותך היום, זה נותן לנו את הכוח והמוטיבציה להמשיך ולהציל חיים. לא חלמתי שנהיה כאן היום יחד ונדליק את שמונת נרות החנוכה עם החיוך המיוחד שלך ובשמחה, זה בהחלט נס חנוכה", הדגיש הפראמדיק.

מיכאל התרגש עד מאד מהמפגש עם מי שהצילו את חייו והתלוצץ עם הצוות של מד"א: "אני זוכר את הנהיגה המהירה של אלעד החובש ואת הקפיצות בדרך, את הקול הרגוע שלך אלכס עד שהרדמת אותי ואת זוהר המתנדבת שישבה לצידך. אני לא באמת יכול להודות לכם במילים על מה שעשיתם למעני באומץ ובנחישות. אתם הגיבורים שלי, אתם אלופים, תודה רבה".

גם אמו של שובל מיכאל לא הצליחה להסתיר את התרגשותה: "אני מודה לכם מעומק ליבי. המשיכו לעשות חסדים כאלה. פשוט הצלתם אותו. לולא המסירות שלכם והטיפול שהענקתם לו בשטח לא היינו כאן היום, אתם ממש המיילדים החדשים שלו".

מנכ"ל מד"א אלי בין סיכם ואמר "מתנדבי ועובדי מד"א כבר הפכו מזמן לחלק בלתי נפרד ממרקם החיים במדינת ישראל בשגרה וקל וחומר בחירום. מסירותם ונחישותם להצלת חיים מפגישה אותם עם סיטואציות לא פשוטות שדורשות מהם תעצומות נפש. המפגש שהתקיים הוא אחד מבין רבים, במסגרתם מבקשים המטופלים להודות לצוותי מד"א שהצילו את חייהם.

''חייו של שובל מיכאל ניצלו הודות לתושייתם של הצוות ומסירותם הרבה שאפשרה מתן טיפול מציל חיים בשטח בעוד אש הטילים בוערת לצדם. שובל מיכאל יקר, לך אני מאחל בשם עובדי ומתנדבי הארגון החלמה מהירה ושתחזור מהר ככל האפשר בבריאות שלמה לחיק משפחתך", הוסיף בין.